FANtv-nl-logo-mobile

Probleem met elektronische onsteking gasfornuis.

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 jan 2005 12:35 #1 door Guests
Sinds enkele dagen blijft de elektronische ontsteking van 1 van de 4 pitten konstant geaktiveerd en blijft dus konstant proberen het gas te ontsteken, terwijl de gastoevoer toch echt afgesloten is. Uiteraard de stekker eruitgehaald en nu dus gas ontsteken op de ouderwetse manier :p

Heeft iemand een idee hoe dit systeem werkt en wat de storing zou kunnen zijn ? Ik heb de boel een beetje uit elkaar gehaald en zie eigenlijk slechts 1 draadje naar de ontsteking lopen en dat lijkt een gegoten geheel te zijn. Ik durf het gasstel eigenlijk niet open te maken aan de onderkant, temeer het een inbouwapparaat is.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 jan 2005 14:06 #2 door GJC
Ik weet niet welk merk je hebt, maar ons fornuis deed hetzelfde. Zit je rustig je krantje te lezen en hoor plotseling dan pl**risding. Dan schrik je echt wel.
Bij ons was het een kwestie van een nieuwe ontsteekknop (of hoe dat heet) bestellen en opgelost..............
Kosten: 12 euries

GJ

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
19 jan 2005 08:36 #3 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Probleem met elektronische onsteking gasfornuis.
Dank voor de reaktie. Het is een Siemens en ik heb toch maar even contact gezocht met Siemens. Het zou inderdaad een onderdeel zijn van enkele tientallen Euri, dat opgestuurd wordt. *)

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
19 jan 2005 10:41 #4 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Probleem met elektronische onsteking gasfornuis.
Bij Siemens hebben ze een site waar je onderdelen kunt bestellen. Nu zul je zeggen: dat onderdeel heb ik al besteld...

Maar je kunt die site ook gebruiken voor de onderdelen-tekeingen die verschijnen als je het E-nummer van het betreffende apparaat invoert. (meestal zijn de eerste 4 tekens al voldoende, ik probeerde het met ER14853)

De onderdelentekeningen kun je ook opslaan en bekijken in een foto-bewerkings-programma.

Site: Siemens onderdelen *)

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
21 jan 2005 13:41 #5 door Guests
Ik heb voor de aardigheid ook nog even gekeken of ik via die website dezelfde onderdelen zou kunnen vinden, maar het gehele apparaat is niet bekend via de website van Siemens. Het gaat om ER85261, maar gelukkig wisten de mensen die ik er gesproken heb wel om welk apparaat het ging :)

Nogmaals bedankt :)

Lees meer
06 mei 2008 21:06 #6 door pinsir
Beantwoord door pinsir in topic Probleem met elektronische onsteking gasfornuis.
Zelfde probleem gehad.
Haal de knoppen van het gasfornuis,maak van binnen alles zo goed mogelijk droog,met een fone in de ronding blazen en het probleem was opgelost. (dus vocht bij de contacten)

GJ

Lees meer
07 mei 2008 04:15 #7 door broem
Beantwoord door broem in topic Probleem met elektronische onsteking gasfornuis.
Mag hopen dat het na ruim 3 jaar wel opgelost is.

Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.

Tijd voor maken pagina: 0.172 seconden