FANtv-nl-logo-mobile

Ikea keuken

Lees meer
17 apr 2006 10:51 #21 door Cor-Klus
Beantwoord door Cor-Klus in topic Ikea keuken

KlusMan64 schreef : Hoi,

We zijn momenteel in voorbereiding om een combi Ikea keuken te
plaatsen. Dit wil zeggen dat we zelf de apparatuur hebben uitgezocht op
het Internet, het granieten blad bij een keukenboer hebben
besteld en de deurfrontjes zelf aan het maken zijn (paneel deuren).

Al met al moet dit wel een fraai resultaat gaan geven, zodra alles geplaatst wordt en staat zal ik wel een paar foto's posten.

Klu(n)sman [img]smileys/smiley36.gif[/img]

Let je wel op je maatvoering. De deurtjes van ikea zijn dunner dan bij
andere merken. Bij een rechte keuken maakt dat niet uit maar bij een L
of U opstelling kan je problemen krijgen met de maatvoering van je
blad. Ook bij hoek kastjes kan dat problemen geven als je 'dikkere'
deuren gaat gebruiken.

Bij het gebruik van de standaard deuren moet je opletten bij apparatuur
van een andere leverancier omdat de schroeven voor bevestiging van de
deuren anders te lang zijn bij bijvoorbeeld front vaatwasser en
koelkast.

Was getekend

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06 sept 2007 10:41 #22 door loigi
Beantwoord door loigi in topic Ikea keuken
Ik denk dat het als klant altijd belangrijk blijft om per product te bekijken wat de kwaliteit is en waar je prioriteiten liggen. Onlangs heb ik samen met mijn vriendin ook nog een nieuwe keuken aangeschaft en uiteindelijk zijn wij ook bij Ikea uitgekomen, met de volgende redenen:

Ten eerste een goede prijs / kwaliteit verhouding.

En wat voor ons uiteindelijk de doorslag heeft gegeven zijn de modellen die zij aanbieden. Mooie strakke keukens die passen bij een modern interieur
Ron3212007-09-06 14:21:42

Lees meer
22 feb 2009 14:26 #23 door henk6000
Beantwoord door henk6000 in topic Ikea keuken

KlusMan64 schreef : Hoi,

We zijn momenteel in voorbereiding om een combi Ikea keuken te plaatsen. Dit wil zeggen dat we zelf de apparatuur hebben uitgezocht op het Internet,  het granieten blad bij een keukenboer hebben besteld en de deurfrontjes zelf aan het maken zijn (paneel deuren).

Al met al moet dit wel een fraai resultaat gaan geven, zodra alles geplaatst wordt en staat zal ik wel een paar foto's posten.

Klu(n)sman [IMG]smileys/smiley36.gif" align="middle" />

Hallo,

Ik begreep dat jullie in 2006 een nieuwe keuken hebben geplaatst op een manier waar wij nu waarschijnlijk ook gebruik van gaan maken. Is de combinatie met de basis van Ikea en de rest elders bevallen en welke eventuele problemen zijn jullie tegenaan gelopen?

Onze bedoeling is om de basiskasten (kastelementen) bij de Ikea te kopen, de inbouw en fornuis via internet en de deuren waarschijnlijk laten maken (eiken).

Ik zie graag een reactie!wieger-jelle752009-02-22 17:27:31

• Herman
  • Bezoeker
  • Bezoeker
24 okt 2009 10:07 #24 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Ikea keuken
Ik heb het idd ook (deels) op die manier gedaan.

De kastrompen komen van Ikea.
De inbouwapparatuur komt ook van Ikea.
Het granieten blad komt van www.diapol.com
De Boretti oven en afzuigkap komen van Marktplaats, nieuw.

Oordeel:
Prima kastrompen. Jammergenoeg heeft Ikea (nog) geen hogere versies van kastrompen. Mijn keuken is 97cm hoog, en dan krijg je een tamelijk hoge plint. Hoger dan IKEA levert. De plint heb ik dus zelf gemaakt.

De inbouwapparatuur: Ik denk niet dat ik die snel nog een keer bij IKEA koop. De vaatwasser is prima, maar zonder uitgestelde start (daltarief).
De bediening van de combimagnetron is wat warrig. Mijn oude combi was daar een stuk duidelijker in.
De koelkast is op zich prima, behalve dat veel flessen niet in de deur passen.
De warmhoudlade zit om dubieuze reden een cm hoger dan de lades. Dit verstoort het lijnenbeeld.

Het blad van Diapol: Hiervoor zijn 2 jongens uit Estland, maar woonachtig in Parijs langsgekomen om in te meten. Dit hebben ze met zeer grote nauwkeurigheid gedaan. Speciale wensen zijn geen probleem.
3 weken later hebben dezelfde jongens het blad geplaatst. Een detail wat ik vergeten was te benoemen hadden ze toch in het ontwerp meegenomen. Niets dan hulde.
Enig nadeel kan zijn dat ze slechts Engels of Frans spreken (of Ests). Voor mij geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen een obstakel kan zijn.

Boretti via Internet: Geen centje pijn. Netjes bezorgd, en later toen er een garantiegevalletje was (1 ontsteker deed het niet) prima opgelost door fabrieksgarantie van Boretti.

Tijd voor maken pagina: 0.161 seconden