FANtv-nl-logo-mobile

Dampkap naar schouw

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
22 aug 2002 20:31 #1 door Guests
Dampkap naar schouw werd gestart door Guests
Hallo,
kan de uitlaat van een dampkap op het gelijkvloers gekoppeld worden op een bestaande schoorsteen (eventueel met een nieuw te plaatsen flexibele buis door de schouw) die twee verdiepen hoger het dak uitkomt ? Op het eerste en het tweede verdiep wordt de schouw ook gebruikt als uitlaat voor de gasradiatoren. Deze schouw is 1 meter breed op ongeveer 15cm breed(binnenmaat).
Ik vraag mij ook af of de waterdamp die via de dampkap wordt afgevoerd wel twee verdiepen hoog raakt zonder af te koelen en tegen de wand van de buis te condenseren ?
Graag jullie deskundig advies.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 aug 2002 06:52 #2 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Dampkap naar schouw
Hoi,

Het mixen van verschillende soorten afvoer is niet toegestaan. Bij het plaatsen van een een extra afvoer (geisoleerde buis o.i.d) wordt de kapaciteit van het kanaal ook aangepast. Misschien dat de reeds bestaande voorzieningen hiervan last gaan ondervinden.
Is het niet mogelijk om voor de dampkap een aparte afvoer te maken in de ruimte waarin hij gebruikt wordt?.
De afvoer voor een dampkap dient zo kort mogelijk te zijn. Mocht het nodig zijn om een langere afstand te overbruggen moet een ge-isoleerde buis gebruikt te worden om afkoelen van de damp te voorkomen.

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
28 aug 2002 21:08 #3 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Dampkap naar schouw
Okee, dank, ik weet genoeg...dus best de uitlaat van de dampkap niet naar de schouw maar via een stuk vals plafond naar een te maken opening in de buitenmuur.

Tijd voor maken pagina: 0.144 seconden