FANtv-nl-logo-mobile

Keuken in Duitsland kopen?

• H@NS
  • Bezoeker
  • Bezoeker
10 nov 2005 11:24 #11 door H@NS
Beantwoord door H@NS in topic Keuken in Duitsland kopen?
Inderdaad! als ik ergens meteen 50% krijg dan voel ik me echt vet genaaid!

dan loop ik dus ook gauw ergens anders binnen.

Maar je krijgt meestal eerst de adviesprijs te zien, dan begint het
spel en vaak kun je nog wat extra's mee bedingen als de marge op is.
Het moet een soort kruisbestuiving zijn.

En ja we leven nu eenmaal in een land van koopvaarders...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• HarmW
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
11 nov 2005 08:45 #12 door HarmW
Beantwoord door HarmW in topic Keuken in Duitsland kopen?
Hartelijk dank voor jullie reacties.

Inmiddels hebben we een keuken aangeschaft ... in Nederland. Er was
weinig onderhandelingsruimte (wel uiteraard de bruikbare kortingen op
apparatuur) maar toch hebben we er een goed gevoel over: kwalitatief
goede keuken (Bax), een keukenverkoper die goed met ons mee dacht en
duidelijk niet voor de voor hem lucratiefste oplossingen koos maar de voor ons efficiëntste.

Hij was er ook duidelijk over dat er niet heel veel mogelijk was met de
prijs. Dat maakt je er als koper ook iets zekerder over dat je jezelf
niet enorm tekort doet, want inderdaad: als er ineens grote kortingen
mogelijk blijken, dan wordt je blijkbaar afgezet als je de gewone prijs
betaalt. Transparant en duidelijk zijn, vertrouwen geven (en vervolgens
niet schenden natuurlijk) en service bieden zijn wat mij betreft
belangrijke eigenschappen in de keukenbranche.

Lees meer
20 jan 2006 06:32 #13 door Motormuizinnetj
Beantwoord door Motormuizinnetj in topic Keuken in Duitsland kopen?
Het blijft een sport, keukens kopen!

Ik heb e.e.a zelf in stukken gehakt.

Heb steevast aan alle leveranciers ( ik heb er iets van 15 gezien!)gevraagd:

- aparte prijs voor de apparatuur - ik had de typenummers uitrgezocht

- aparte prijs voor het werkblad

- aparte prijs voor de kastjes

- plaatsing en leveringskosten

Dit geeft allereerst meer inzicht in wat men eigenlijk uithaalt qua prijs en te tweede zie je dan hoe schandalig men op sommige onderdelen verdient.

Over het algemeen kan je het beste de apparatuur gewoon op het internet kopen. prima prijzen, vlotte levering en nederlandse import dus geen gezeur als er dingen stuk zijn. Alle merken hebben uitgebreide omschrijvingen staan en via bv kieskeurig.nl www.kieskeurig.nl kan je types en leveranciers met elkaar vergelijken.

Qua werkbladen ( zeker als het graniet is!) is er ook veel te shoppen en te vergelijken. De keukenboeren waar ik geweest ben zaten meestal 100% boven de gebruikelijke prijzen op het internet. en ook daar komen ze inmeten en krijg je 10 jaar garantie.

De keukenjongens willen graag all in verkopen, dus met een splitsing en wat huiswerk zit je heel snel op optimale prijzen. (om je een idee te geven mijn keuken was primiar geschat op 28000 euro, uiteindelijk heb ik er 12000 voor uitgegeven. Precies hetzelfde spul, alleen iets meer gedoe ivm meerdere leveranciers en het zelf plaatsen van de apparatuur)

veel plezier ermee!

Sjors

Lees meer
28 feb 2006 20:03 #14 door tonyrui
Beantwoord door tonyrui in topic Keuken in Duitsland kopen?
Wij zijn onze keuken zelf aan het bouwen, maar hebben onze inbouwapparatuur via internet gekocht.

Ook op de daar aangeboden prijzen valt goed te onderhandelen. Wel even vooraf goed oriënteren wat je precies wilt hebben natuurlijk.

Via Kelkoo.nl kun je erg goed prijzen en modellen vergelijken. Maar ook op die prijzen viel nog behoorlijk af te dingen.

Klusvrouw

Lees meer
26 apr 2006 17:45 #15 door KlusMan64
Beantwoord door KlusMan64 in topic Keuken in Duitsland kopen?
Beetje laat, maar ik ben pas lid geworden van het Forum. Onze vorige keuken van van een Duits merk. De keukenboer ging failliet. Toen wij na 5 jaar een probleem kregen met onze keuken, kregen we van de importeur te horen dat er in Duitsland maar 1 jaar garantie geldt. In Nederland gaat de wetgeving er van uit dat een keuken minimaal 10 jaar meegaat. Je blijft dan 10 jaar garantie houden die procentsgewijs natuurlijk afneemt. Dus een keuken van bijv. 10.ooo euro is na 9 jaar nog 1000 euro waard.

Dus naar mijn mening hebben jullie de juiste keuze gemaakt.

Groet,

Kloemel
kloemel38833.825150463

kloemel

Lees meer
27 apr 2006 13:34 #16 door Sjoské
Beantwoord door Sjoské in topic Keuken in Duitsland kopen?
[img]smileys/smiley4.gif[/img] wij hebben een hele goede ervaring met het kopen van een merk keuken in Duitsland. Wij hebben veel tijd gestoken in het uitzoeken van een keuken hebben vergelijkbare offertes beoordeeld. Hebben de keuken bij de fa. Ekelhoff in Nordhorn (net over de grens, adverteren in het Algemeen Dagblad) gekocht. Wel even 30% goedkoper! Hebben daar ook onze apparatuur gekocht van Siemens (ca.50% korting op de adviesprijs in het Siemens boek) krijgen van Siemens Nederland 5 jaar garantie omdat wij 3 apparaten hebben gekocht. Deze firma heeft een overeenkomst met Siemens in Nederland. 90% van de omzet van deze firma komt uit Nederland. Hebben dagelijks personeel in heel nederland werken en men spreekt ook nederlands. De keuken is in 1 keer helemaal goed afgeleverd. Wij zijn erg tevreden

Lees meer
25 mei 2006 22:30 #17 door copykat
Beantwoord door copykat in topic Keuken in Duitsland kopen?
Hallo beste mensen,

Inmiddels hebben we een keuken gevonden, gewoon in de buurt bij de Keukenconcurrent. Goede service en goede prijs. Aanrader dus.
Bedankt iedereen voor jullie reakties. Geweldig! Ik heb er veel aan gehad.

Groetjes,
A3ana [img]smileys/smiley33.gif[/img]

Ik lees net deze stukjes na het zoeken van informatie over keukens kopen in Duitsland.

Mijn vraag is (misschien lees ik er overheen maar ik kan er niets over vinden):

Waar moet ik keukenzaken vinden (bijv. in Kleve) en scheelt dat nou echt zoveel met kopen in Nederland?

Hoe zit het met de garantie? Wie kan me informatie geven en heeft ervaring hiermee?

Wij willen a.s. zaterdag naar Duitsland naar keukencentra maar we hebben geen idee waar me moeten zijn!

Bedankt alvast.

A3ana2007-05-11 01:07:32

Lees meer
26 mei 2006 07:19 #18 door ddoc
Beantwoord door ddoc in topic Keuken in Duitsland kopen?
Hallo

Ik heb geen idee, of keukens in Duitsland zoveel goedkoper zijn. Volgens mij is het een fabeltje.

Ik woon in Duitsland en vind de keukens hier ook erg duur.

Het enige waar je keukens voordelig kunt krijgen is b.v. bij ebay.de. maar dat zijn gebruikte keukens. Ik zou zeggen: bezint eer je begint.Het is natuurlijk mogelijk om prijzen te vergelijken, maar ik denk, dat je onder de streep niet voordeliger uit bent.

häuslebauer

Lees meer
10 dec 2006 13:10 #19 door fanman
Beantwoord door fanman in topic Keuken in Duitsland kopen?
Wij hebben uiteindelijk onze bulthaup keuken in Nederland gekcocht. We zijn op aanraden van kennissen eerst naar bulthaup in Apeldoorn gegaan. Werkelijk fantastisch goed geholpen. Een heel mooi ontwerp en goed advies over de gehele inrichting. Over de prijs werd niet onduidelijk of geheimzinnig gedaan, de verkoper liet precies zien welke korting we waar op kregen. Vrienden hadden ons aangeraden toch nog even met de offerte uit Apeldoorn naar Duitsland te gaan om te kijken of er nog meer van de prijs af zou kunnen. Voelde me eigenlijk wel bezwaard omdat we zo goed geadviseerd en geholpen waren!

In Duitsland (Ekelhof) was de hele afhandeling zeer afstandelijk en puur gerciht om snel te scoren. Uiteindelijk was het verschil maar 600 euro als we direct wilden tekenen. We kregen geen offerte mee en ik kreeg er steeds meer een slecht gevoel over. Op 40000 euro is een verschil van 600 euro te klein, daarnaast hadden ook bij een groter verschil het in Nederland willen voorleggen. Ik ben blij dat ik in Nederlnd gekocht heb. Zeker gezien het feit dat we later nog een aantal keren wat wijzigingen hebben doorgevoerd.

Ik heb trouwens achteraf van onze vrieden begrepen dat er heel veel fout ging bij de plaatsing van de in Duitsland gekochte keuken. Fouten waar ze zelf voor konden opdraaien, omdat de maatvoering niet goed was doorgegeven. Dan wordt "goedkoop" toch duurkoop. Wij hebben inmiddeld een fantastische keuken geleverd door een goed bedrijf. echt een aanrader.fanman2006-12-10 16:11:46

Lees meer
10 dec 2006 13:36 #20 door Ribbelchips
Beantwoord door Ribbelchips in topic Keuken in Duitsland kopen?
Voor wie het weten wil en niet speciaal een nagelnieuwe keuken zoekt er zijn veilingsites waar je voor een leuk bedrag een komplete keuken inrichting kan kopen.als je HIER klikt zie je een voorbeeld wat de prijs is geworden aan het einde van de veiling. Mijn komplete badkamer heb ik hier ook vandaan. Nieuw(winkel) 6500 euri veilingprijs 1498 incl BTW en veilingkosten(moest het alleen zelf demonteren en vervoeren.

nieuw is prachtig maar als nieuw was goed genoeg voor onsTrekveer2006-12-10 16:50:44

Tijd voor maken pagina: 0.353 seconden