FANtv-nl-logo-mobile

Plaklastic of verven?

• hallo!
  • hallo!'s Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
12 feb 2006 17:45 #1 door hallo!
Plaklastic of verven? werd gestart door hallo!
Hallo

Ik zoek een (goedkope) manier om mijn keuken op te frissen. Het was een standaard witte keuken met kunststof deurtjes. De vorige bewoners hebben de deurtjes geverfd, maar dat het een witte keuken was blijft goed zichtbaar. Ik denk aan plakplastic of verven. Verven heb ik wat over gelezen - hoe en wat, maar over plakplastic is weinig te vinden. Heeft iemand hier ervaringen mee? Kan ik dit gewoon bij de bouwmarkt halen? Of is verven toch een beter idee?

Kim

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 feb 2006 06:03 #2 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Plaklastic of verven?
Ik zou in dit geval voor overschilderen kiezen, omdat de deurtjes al eens geschilderd zijn.
Als je plakplastic over geschilderde deurtjes plakt, vraag ik me af of het er wel strak uitziet.
Het hangt er uiteraard wel vanaf hoe de deurtjes geschilderd zijn...
Als alternatief kun je ook eens denken aan andere deurtjes.
Als het standaardafmetingen zijn kun je voor niet al te veel geld ook je hele keuken een ander uiterlijk geven.
Je vervangt dan alleen de deuren, eventueel andere greepjes erop, en je keuken is totaal anders.
Als je exact dezelfde maten kan vinden hoef je ook de scharnieren etc. niet te verplaatsen/vervangen.

• robbedoes
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 feb 2006 18:21 #3 door robbedoes
Beantwoord door robbedoes in topic Plaklastic of verven?
Ik zou ook voor verven kiezen omdat je dat mooier om de hoeken krijgt dan plakplastic.

Als je gaat schilderen of plastic neemt, dan zou ik niet de binnenkant( daar waar je je kopje en borden neerzet) er niet mee doen.

Dit omdat verf en plastic sneller beschadigt dan de fineer laag die er nu op zit, en het er dan erg vies gaat uitzien.

Lees meer
16 feb 2006 08:08 #4 door astridtom
Beantwoord door astridtom in topic Plaklastic of verven?
Hoi Kim,

Mijn ervaring met plakplastic is goed. Ik had een grote wandkast die atracietgrijs was, en in mijn nieuwe huis was dat veel te donker. Ik heb een aantal rollen beuken-plastic gekocht en ben een paar avondjes aan de gang gegaan met stanleymes en naaldje (voor bubbeltjes). Een "nieuw" wandmeubel is het gevolg. Niemand ziet het zelfs! Nadeel: zware spullen met hoeken trekken het plastic kapot. Tip: schuif er een stuk karton tussen. En na verloop van tijd krijg je krassen, maar dat heb je met verf waarschijnlijk duidelijker[img]smileys/smiley2.gif[/img].

En in de keuken moet je wel goed ontvetten met amoniasopje, om de lijm goed te laten hechten.

Het is de moeite waard, have fun!

KlusSaar

Lees meer
26 apr 2006 17:32 #5 door KlusMan64
Beantwoord door KlusMan64 in topic Plaklastic of verven?
Ik heb onze vorige keuken een aantal jaren geleden geverfd met hamorite. Het eindresultaat was heel goed. Ik heb er meerdere complimenten voor gekregen. Helaas was de keuken zo krakkemikkig geworden, dat hij na een aantal jaren toch vervangen moest worden.

kloemel

Lees meer
19 juli 2008 17:35 #6 door loeboe
Beantwoord door loeboe in topic Plaklastic of verven?
Wie kan mij iets vertellen over jullie ervaring met het verwijderen van folie? Ik ben erover aan het nadenken of dat een optie is, maar ik heb begrepen dat het nogal lastig is.

Thanx!

SLH

Tijd voor maken pagina: 0.169 seconden