FANtv-nl-logo-mobile

open haard in woerden

• fraas
  • fraas's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
23 sept 2007 21:37 #1 door fraas
open haard in woerden werd gestart door fraas
ndaag op TV gezien , heb toch wat opmerkingen die niet goed zijn uitgevoerd , althans niet volgens de nog steeds geldende GAVO voorschriften ,gas aansluitingen en roogasdoorvoeren,

Punt de gasleiding naar de open haard word volgens het effen aanbrengen door de vriend de loodgieter, weet deze loodgieter ook dat hij zo als ik vermoed geen gasleiding in de kruipruimte aan mag leggen ??

En zover ik niet kan beoordelen waar en hoe is de gasleiding op de openhaard aangesloten, zoals ik zie is alles geheel weggewerkt wat overigens ook niet is toegestaan.

of daar de nodige maatregelen moet nemen die in de gas voorschriften vermeld staan, die naar mijn inziens niet gedaan zijn.

Punt de Rookgasafvoer door de gevel , ook handig ook weer effen een gat boren in de gevel en daar de rookgasdoorvoer aan brengen , word door fabrikant DRU aangebracht, mag ik opmerken dat een gevel doorvoer volgens het nieuwe bouwbesluit niet is toegstaan !! en dat de naaste buren heerlijk door hun ventilatieroosters van de deuren en ramen zitten te genieten van de afgewerkte rookgassen van de mooie openhaard van de buren.

Dus voor al onze gezondheid veiligheid vraag ik tevens de programmamakers eerst hun huiswerk moeten doen alvorens zulke onverantwoordelijke toestanden uit te halen.

En er niet lichtzinnig over te denken want deze uitgevoerde werkzaam heden vallen nog steeds onder een erkend gastechnische installateur.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24 sept 2007 07:57 #2 door Lisaaa
Beantwoord door Lisaaa in topic open haard in woerden
Beste Scorpio,

Wat je niet hebt kunnen zien op tv, maar wat wel gebeurd is, is dat er aan de zijkant van de ombouw een opening is, waardoor je nog altijd bij de gasaansluiting kunt komen. Hier is zeker over nagedacht, want de ruimte tussen de ombouw en de buitenmuur is ook breed genoeg gehouden dat je er nog tussen kunt.

Alle installaties zijn uitgevoerd door erkende bedrijven, al dan niet bevriend met de bewoners. Het lijkt mij dat deze bedrijven op de hoogte zullen zijn van eventuele aanpassingen in de GAVO-voorschriften of anders, dus dat zij hun installatie daaraan aan zullen passen.

Als redactie, stilist, programmamaker, klusser en doe-het-zelver kun je je niet overal van op de hoogte stellen en mag je ervan uitgaan dat als je erkende bedrijven inschakelt, zij dit uitvoeren volgens de normen.

Ik denk dus dat wij ons huiswerk prima gedaan hebben, zeker door te communiceren dat het GEEN doe-het-zelf-klus is. De uitgevoerde werkzaamheden zijn uitgevoerd door de daartoe aangewezen bedrijven. Als zij fouten hebben gemaakt, is dat heel onfortuinlijk, maar niet onze verantwoordelijkheid.

Groetjes,

Nienke van Maris
Stiliste Next Interior | Next Exterior

Lees meer
24 sept 2007 13:24 #3 door broem
Beantwoord door broem in topic open haard in woerden

Gasleiding mag in de kruipruimte mits er een ruime gesloten mantelbuis is toegepast die aan weerskanten boven de vloer uitkomt.Ron3212007-09-24 15:26:24

Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.

Lees meer
24 sept 2007 17:26 #4 door Shimran
Beantwoord door Shimran in topic open haard in woerden
Neem desgewenst contact met een erkende firma in de regio.
naam verwijderd is een grote zaak. Wellicht kunnen ze je daar helpen.

Succes.

Ron3212007-09-25 07:14:30

Groeten

André Klein

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
24 sept 2007 17:30 #5 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic open haard in woerden
In al je reacties tot nu toe, heb je deze firma genoemd.
Je moet wel heel enthousiast zijn......

• impulsje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
24 sept 2007 17:41 #6 door impulsje
Beantwoord door impulsje in topic open haard in woerden

andreklein schreef : Neem desgewenst contact met een erkende firma in de regio.
naam verwijderd is een grote zaak. Wellicht kunnen ze je daar helpen.

Succes.

Snap de rellevantie ook niet helemaal...Ron3212007-09-25 07:14:52

Lees meer
25 sept 2007 05:12 #7 door broem
Beantwoord door broem in topic open haard in woerden
En daarbij komt dat Barneveld niet echt regio Rotterdam is.
Zou u willen stoppen met het te pas en te onpas die naam te roepen?

Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.

Tijd voor maken pagina: 0.190 seconden

© FANtv.nl