FANtv-nl-logo-mobile

verkoop van huis

• Wizz
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
26 apr 2008 11:11 #1 door Wizz
verkoop van huis werd gestart door Wizz
hallo

kan iemand mij antwoorden op de volgende vraag.
wij huren sinds dec 2002 een woning de eigenaar kwam me deze morgen vertellen dat het huis nu verkocht wordt.
wij hebben een jaarlijks contract met stilzwijgen van beide partijen automatisch verlenging.
nu was mijn vraag hoelang moet de eigenaar ons geven voor we het huis moeten verlaten .

groeten tine

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26 apr 2008 11:15 #2 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic verkoop van huis
De exacte wetgeving weet ik niet, maar als huurder ben je heel erg beschermt. Hij kan niet zeggen dat je er nu uit moet en zal hem bewoond/verhuurd moeten verkopen. Dat drukt de prijs behoorlijk dus ik kan me voorstellen dat hij dat niet wil en jullie nu zo probeert eruit te krijgen.

• JoWilly
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 apr 2008 12:31 #3 door JoWilly
Beantwoord door JoWilly in topic verkoop van huis
Bijvoorbeeld Dit al gelezen?

• Herman
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 apr 2008 16:05 #4 door Herman
Beantwoord door Herman in topic verkoop van huis
Wil de verhuurder jullie er uit hebben, dan is het enige dat hij kan doen, een procedure starten. En zelfs dan is de kans op succes niet groot.

Wil hij derhalve de woning verkopen, dan moet hij dat in verhuurde staat doen.

De huurder is in Nederland enorm beschermd. Zelfs in geval van een tijdelijk huurcontract (behoudens antikraak en leegstandswet) ben je beschermd, zelfs na afloop van de periode welke in het huurcontract vermeldt is. (ook dan zal de verhuurder een gerechtelijke procedure moeten starten om je eruit te krijgen, overigens met meer kans op succes).

Dus lekker blijven zitten, en je niet teveel van je verhuurder aantrekken. Overigens is het ook zo dat de verhuurder zich niet zomaar toegang mag verschaffen tot je woning.

Lees meer
27 apr 2008 10:02 #5 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic verkoop van huis
De opzegtermijn moet in de huurovereenkomst vermeld staan. Wil de verhuurder de woning verkopen, dan krijgt hij veel minder wanneer er nog huurders in zitten dan wanneer deze leeg wordt opgeleverd, hij zal dus heeeel graag zijn huurders willen afschudden, ook op minder nette manier. Wees daarop voorbereid.

An error has occurred. Hit any user to continue.

Tijd voor maken pagina: 0.158 seconden

© FANtv.nl