FANtv-nl-logo-mobile

houtworm

• moontje
  • moontje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
02 sept 2008 19:56 #1 door moontje
houtworm werd gestart door moontje
beste mensen, ik heb een jaren 30 huis dat ik zelf verbouw/restaureer. ik heb houtworm gevonden in de houten vloeren op de begane grond, zolder en in de balken en dakbeschot. ik heb een offerte gekregen voor de behandeling met vergif van het gehele huis voor 1500 euro . het werk beslaat 1 dag voor 2 personen. het lijkt me wat veel.
wat kan ik zelf doen? welk gif is het beste? en heeft iemand ervaring met andere behandelvormen? Ik hoop dat iemand me kan adviseren.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03 sept 2008 06:21 #2 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic houtworm
Het voordeel van een professioneelbedrijf, is dat je zeker weet dat het goed gebeurd, en dat je garantie hebt.

Ik neem aan, dat ze je hele huis uitgassen. Ik persoonlijk zou het dan ook laten doen. Je kan nog genoeg zelf doen.

En die 1500€ voor 2 man vind ik nog meevallen. Maar het is altijd verstandig om meerdere offertes aan te vragen.

Kijk hier maar eens.cobra2008-09-03 08:22:52

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

• moontje
  • moontje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
03 sept 2008 14:33 #3 door moontje
Beantwoord door moontje in topic houtworm
bedankt voor uw reactie. ik heb inmiddels ook een andere offerte (980euro) maar dat bedrijf zou alleen het hout dat direct aan de oppervlakte ligt behandelen. dus niet de balken van binnen behandelen. ik krijg nog meer offertes maar wie kan me adviseren voor het maken van de juiste keuze. het zijn duidelijk twee verschillende behandelwijzen[img]smileys/smiley5.gif[/img]. kan iemand me adviseren over het beste bestrijdingsmiddel?(Xylamon, Spritex of Permethrin)
Ik heb ook het idee dat als je grondig te werk gaat dat het zorgvuldig inspuiten van het hout ook goed zelf te doen is.(ik kan me natuurlijk vergissen)

• impulsje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
03 sept 2008 16:37 #4 door impulsje
Beantwoord door impulsje in topic houtworm
anti houtworm kan je goed gebruiken, maar voor kleine oppervlaktes, denk aan schilderijlijsten en kasten.

Als je het risico wil nemen het zelf te doen, ga je gang. Maar ik zou me er niet aan wagen.

Qua offertes, vraag bij alle bedrijven dezelfde behandelwijze aan. Dan kun je goed vergelijken

Lees meer
03 nov 2008 09:02 #5 door drumke
Beantwoord door drumke in topic houtworm
Het is een rot klus en erg giftig, dus je moet ook planten , huisdieren en jezelf veilig stellen. Echt iets voor een vakman dus en niet voor de doe hetzelver, vooral als het zo een groot project is.

www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp=Houtworm

Mijn ouders een aantal antieke houten balken verwerkt in hun woning, daarin en ook in wat meubels kwam hout worm, en ook eens boktor voor. Ze hebben alles laten behandelen en na 30 jaar nog steeds beesten vrij.
Ruben_S2008-11-03 12:04:49

Tijd voor maken pagina: 0.158 seconden

© FANtv.nl