FANtv-nl-logo-mobile

verfvlekken op holoniet dorpel

• rickcuijpers
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
30 okt 2008 09:11 #1 door rickcuijpers
verfvlekken op holoniet dorpel werd gestart door rickcuijpers
Ik heb bij het schilderen kennelijk met mijn schoenen in de verf gestaan en daarmee voetafdrukken op een holoniet dorpel gemaakt. Daar kwam ik pas een paar uur later achter en de verf ging er niet meer vanaf met terpentine.

Enig idee hoe ik deze er nu af/uit krijg?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03 nov 2008 08:55 #2 door drumke
Beantwoord door drumke in topic verfvlekken op holoniet dorpel
Kun je het er niet voorzichtig afkrabben met een plastic krabbertje?

ik weet niet waar die mee afgewrkt is verder maar thinner, los veel verf en lakken op.. en sommige ondergronden ook. Maar als het aluminium betrefd.. heb je ergens een test-rest stukje?Ruben_S2008-11-03 11:56:29

Lees meer
03 nov 2008 11:41 #3 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic verfvlekken op holoniet dorpel
Volgens de site van holonite kan je het reinigen met terpetine. Zie ook hier . Mogelijk dat je dat al geprobeerd hebt net als de vraag op en ander forum stellen

• rickcuijpers
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
03 nov 2008 18:24 #4 door rickcuijpers
Beantwoord door rickcuijpers in topic verfvlekken op holoniet dorpel
Hoi Klaas,

Sterker nog: ik heb niet alleen op twee klusfora gepost maar ook Holonite zelf gemaild en nog wat meer informatie gekregen. Terpetine had ik eerder al geprobeerd en probleem daarbij was dat de verf weliswaar oploste, maar de sterk verdunde verf trok in het Holonite waardoor er een witte waas achterbleef die er niet uit ging. Nu kreeg ik de tip dat een heel fijn schuurmiddel helpt omdat je het 'waas-laagje' er feitelijk afschuurt. Gisteravond meteen maar geprobeerd en het resultaat is niet 100% maar beslist acceptabel. Ik ben dus blij en deze post mag op slot!

Lees meer
03 nov 2008 19:16 #5 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic verfvlekken op holoniet dorpel
Dat is dus vergelijkbaar met wat er op de site staat;
Het product in de kleur wit en grijs kan worden behandeld met een heel fijn polijstmiddel, zoals JIF of lakcleaner. Let op: te veel polijstmiddel kan krassen veroorzaken en het product aantasten.

We doen hier zelden een topic op slot.

Tijd voor maken pagina: 0.196 seconden

© FANtv.nl