FANtv-nl-logo-mobile

Schimmel op het behang na voegen en impregneren buitenkant hoekwoning

• Marc12
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 mrt 2004 21:33 #11 door Marc12
Dat zijn ventilatieroosters voor de kruipruimte. Dan blijft er toch nog de valspecie over. Zoals ik al eerder aangaf op hoeken is de spouw in 95% van de gevallen smaller dan de rest van de spouw.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Marc12
  • Bezoeker
  • Bezoeker
03 mrt 2004 20:34 #12 door Marc12
Het kan inderdaad zijn dat het vocht wa nu te voorschijn komt aan je binnenmuur er al langere tijd zat. Als je muur geimpregneerd is heeft de binnenmuur ook tijd nodig om te drogen. Vocht kan dan namelijk wel uit de muur maar niet meer in de muur komen. Als er een scheur gerepareerd is kan er tijdens het uithakken al het een en ander fout gegaan zijn. Stenen breken tijdens het uithakken ook aan de achterkant af en dit valt in de spouw als degene die dit heeft uitgehakt dit niet in de gaten heeft of controleerd ontstaat er op dat punt een ideale vochtbrug/koudebrug. In zo'n geval praat je over condens aan je binnenmuur.

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 mrt 2004 05:24 #13 door Guests
En wat moet ik hier nu aan doen?
Kan ik de kosten die ik sowieso moet maken voor het behang nu verhalen op het bedrijf?

• flepke
  • Bezoeker
  • Bezoeker
07 mrt 2004 15:24 #14 door flepke
of je verzekering

• Marc12
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 mrt 2004 21:46 #15 door Marc12
Als het probleem is ontstaan nadat hun zijn geweest dan kan je dat op hun verhalen maar je moet het wel hard kunne maken. Heb het trouwens van de week zelf nog mee gemaakt. Mijn collega's hebben de gevel uitgehakt, incl. de bschadigde stenen en toen ik kwam om de gaten dicht te metselen ben ik eerst een halve dag bezig geweest om het puin van die stenen uit de spouw te halen.

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
06 jan 2005 11:15 #16 door Guests
Ik was op zoek naar informatie over schimmelvorming in een muur. Ik zag een discussie tussen froukje en marc12. Graag zou ik van froukje willen weten wat ze uiteindelijk aan de schimmel gedaan heeft? Wij hebben namelijk ook een (deels) hoekhuis. Onze woning is net gerenoveerd. De buitenmuur is opnieuw geplaats met daartussen isolatiemateriaal. De woning is nu ook voorzien van goede ventilatiesystemen. Maar ons oude probleem van schimmel is weer teruggekomen. De kruipruimte is voorzien van korrels oid. en de muur hebben we voor het behangen behandeld met anti-schimmelmiddel en met speciale verf. Er staat een bank tegen aan, maar het zou raar zijn als je nooit iets tegen de '"buitenmuur" aan kunt zetten. De woningvereniging weet ook niet wat ze ermeem moeten, dus als iemand iets weet!!!!! Met vriendelijke groeten, Marjon

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
06 jan 2005 21:58 #17 door Guests
Gezien het aantal replies van Froukje is het zeer onwaarschijnlijk dat ze hier nog wel eens op de site komt.

En een email kun je haar niet via de site sturen, althans ik zou niet weten hoe! Eigenlijk wel jammer... (Ja ik snap heus wel dat het emailadres niet op de site zichtbaar mag zijn!)

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
07 jan 2005 06:22 #18 door Guests
Marjonp en Flipje,

Klussen & Wonen stuurt toch de berichten door naar mijn e-mail adres.
Ik heb alleen niet veel te melden.
Het bedrijf waar wij het huis opnieuw door hebben laten stucen en impregneren heeft zich niet van hun goede kant laten zien. Ik heb nog een paar keer gereageerd en de baas reageerde op een gegeven moment helemaal niet meer terug. Belachelijk gewoon.

We hebben er inmiddels nog een probleem bij, dat we ook nog eens water onder de kruipruimtes hebben gekregen.
Ik hoop dat dat komt omdat het grondwater hoog staat, maar dat weet ik ook niet zeker.
Ik baal hier nog steeds knap van.

We hebben nog niet opnieuw behangen, maar eerst (misschien erg vreemd) vanaf de onderkant van de muur ong. 50 cm het behang eraf gesneden. We hebben wit/creme kleurig behang, dus dat valt niet zo op.
Dit lijkt dan ook al stukken beter dan die vieze schimmel.
De muren voelen nog steeds erg koud en een beetje klam aan.
Onze oude kachel krijgt het ook niet meer goed warm, dus daar krijgen we dit weekend een nieuwe kachel voor in de plaats.
Ik weet ook niet of ik nog wel een beroep kan doen op het bedrijf, ook omdat er nu water onder de vloer staat, daar zullen ze het dan nu zeker op schuiven.

Ik vind het erg jammer dat ik je niet verder kan helpen, maar hoop wel voor jou dat er een oplossing is. Als dat zo is stuur dan nog eens een mailtje terug.

Heel veel succes, Froukje

• _Don
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 jan 2005 19:14 #19 door _Don
Een beetje laat maar toch...

froukje zijn de problemen alleen bij jou/jullie hoekhuis? of zijn er meerder hoekhuizen in de wijk met dezelfde problemen? (ooit navraag gedaan?)

Wat ik nog niet gelezen heb is of er wel zogenaamde" stoot voegen open zijn in de buiten muur? Dit zijn de voegen die aan de, zegmaar korte kant van de baksteen zitten. Onder en boven de muur moeten er een aantal open (lees GEEN specie bevatten) om de 5 (dacht ik) stenen. Dit bevordert je spouwmuur ventilatie. (en dus ook het daar aanwezige vocht zal om die reden sneller verdwijnen)

Ik ga ervan uit dat je hier uitsluitend praat over de muren op de begane grond, als alle andere tips niets helpen, en mijn relaas over de "open stootvoegen" ook niet dan zou je kunnen kgaan twijfelen of er tijdens de bouw van de woning niet een fout is gemaakt met de zogenaamde "waterkerende laag" onderaan in de muur. Wat dat precies inhoud kun je beter op de volgende pagina bekijken. (onderaan pagina)

www.livios.be/_guid/gids/5-isol-muur3.asp

Ik hoop niet voor jullie dat dit het probleem is, maar als je alles eraan gedaan hebt, is dit het laatste waar je aan kunt denken. In dat geval zou een spouw inspectie wel op zijn plaats zijn.

• impulsje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 jan 2005 11:01 #20 door impulsje
Je zou is een gaatje in de muur meoten boren en dan kijken of het geen wat eruit komt vohtig is..

Verder zou je bij een bouwadvies buro kunnen informeren wat je er aan kan doen. Het kan best zijn dat er toch problemen zijn emt de ventilatie.

Want af en toe een raam open zetten is neit voldoende, er moet eigenlijk voortsurend geisloeerd worden..

Tijd voor maken pagina: 0.214 seconden

© FANtv.nl