FANtv-nl-logo-mobile

Stalen kozijnen vervangen

• svliegen
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
14 mrt 2007 18:25 #1 door svliegen
Stalen kozijnen vervangen werd gestart door svliegen
Hallo!

Wij wonen sinds twee jaar in een nieuwbouw huis en ik begin me te irriteren aan onze stalen deurkozijnen. Je kent ze wel, met een raampje aan de bovenkant. Ik zou niets liever willen dan mooie deurlijsten. Maar ik heb geen idee hoe we dit aan moeten pakken. Ik heb inmiddels een montage handleiding gevonden hoe ik die gekke dingen moet verwijderen, maar dan?!

Heeft iemand misschien ook zoiets dergelijks gedaan in zijn huis? Zo ja, willen jullie je ervaring met ons delen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• amdusias
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 mrt 2007 18:35 #2 door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic Stalen kozijnen vervangen
wil je alles gaan vervangen dan ?
en wil je weer opdekdeuren ? of juist dan stompen deuren?

als je lijsten wil , dan zit je al in houte kozijn en het viel me op dat je bij de bouwmarkt alleen nog maar de gene kunt kopen waar bijde type deuren in kunnen , ( deze zijn tevens daardoor foei lelijk )... dus dan zal je al naar een groothandel moeten gaan voor de juiste kozijnen.

dat zijn dan van die bouwpakketten , die je zelf in elkaar kunt zetten.
en ook aan pasbaar voor verschillende afmeting van deuren.
amdusias2007-03-14 21:36:57

• svliegen
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
14 mrt 2007 18:54 #3 door svliegen
Beantwoord door svliegen in topic Stalen kozijnen vervangen
Het liefst wil ik wel alles gaan vervangen... Maar aan je reactie te zien, geen gemakkelijke klus? Ik heb geen idee hoe het aan de binnenkant van zo'n kozijn eruit ziet. En daarmee bedoel ik de 'afwerking' van de muur. Dus hoe ziet het eruit zonder het stalen kozijn? Ik begrijp dat ik de bovenkant (waar op dit moment het raam zich bevindt) zal moeten dichtmetselen. Maar hoe breng je dan zo'n lijst aan?

Lijkt me logisch dat er eerst een soort raamwerk in moet (?) en dat daarop die lijsten komen, maar ja, zoals ik al zei, ik heb echt geen idee.

Ik heb nu opdekdeuren, maar in principe maakt het me niet uit wat er komt (ik wil dan namelijk ook allemaal nieuwe deuren...).

Ik heb al enkele sites bekeken die deurlijsten hebben en deze geeft een goede impressie van wat ik ongeveer wil...

www.maestro-deuren.nl/overzicht.php?product=Lifestyle+naturel

Lees meer
15 mrt 2007 05:02 #4 door broem
Beantwoord door broem in topic Stalen kozijnen vervangen
De muren onder de kozijnen zijn wel glad maar of ze 100% even lang zijn is de vraag.
Amdusias zijn reactie is waarschijnlijk zo omdat het nogal prijzig is om alle deuren en kozijnen te vervangen(hoeveel?).
Je zo ook deuren (en kozijnen) tot aan het plafond kunnen nemen,
Anders idd een paar blokjes erop lijmen.

Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.

• svliegen
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
15 mrt 2007 06:39 #5 door svliegen
We willen dan eerst beneden doen (3 in totaal) en dan pas boven (4). Ik heb gekeken bij verschillende aanbieders en inderdaad prijzig. Maar voor het resultaat vind ik het wel waard! Ik vraag me alleen af of het wel iets is wat je zelf kan doen wetende dat wij niet "echte" klussers zijn ;) . De boel slopen lukt wel (dat zeg ik nu, maar dit zal ook lastig zijn aangezien de vloer er omheen ligt), maar dan...

Hebben jullie zoiets van de klus is te doen of begin er niet aan?? Anders ga ik kijken of er bedrijven zijn die dit doen (tips?).

Lees meer
15 mrt 2007 08:17 #6 door broem
Beantwoord door broem in topic Stalen kozijnen vervangen
Ik kan niet inschatten hoe handig jullie zijn.
Zelf zou ik het wel aandurven maar heb dan ook nog een zeer handige vader waar ik op terug kan vallen.
Vraag eens wat offertes aan bij klusbedrijven of aannemers en kijk of je het dan de moeite waard vind om zelf te proberen.

Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.

• amdusias
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 mrt 2007 15:49 #7 door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic Stalen kozijnen vervangen
het is idd , erg lastig te bepalen of je het kunt doen , ik doe het voor me werk en zal daarom het zonder moeite kunnen klaren... maar de problemen kunnen er komen bij het afhangen van de deuren .... en bij het plaatsen van je kozijnen...

ik denk ook dat je het beter kunt laten doen , als je het toch graag netjes wilt hebben ... een kleine aannemer allicht , of een 1mans bedrijfje .. ( ZZP,ers )amdusias2007-03-15 18:50:27

• svliegen
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
16 mrt 2007 08:11 #8 door svliegen
Ok mannen! Bedankt voor jullie wijze raad!

Als ik jullie zo hoor, dan lijkt het me inderdaad verstandig om het te laten doen...[img]smileys/smiley2.gif[/img]

Tijd voor maken pagina: 0.204 seconden

© FANtv.nl