FANtv-nl-logo-mobile

geluidsdempend

• menthol-theo
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
19 mrt 2007 07:32 #1 door menthol-theo
geluidsdempend werd gestart door menthol-theo
Mijn zoontje van bijna 2 jaar slaapt nu nog op een klein kamertje waar juist zijn bedje op gaat en waar een dakraampje in staat en dit omdat ik hem niet op een andere kamer kan leggen omdat mijn buren een hond hebben zitten (duitse herder) die dag en nacht zit te blaffen en waardoor hij niet zal kunnen slapen of dikwijls wakker zal worden.
Nu is mijn vraag of er een goedkope oplossing bestaat om iets voor een raam te doen dat het geluid van buitenaf wat dempt, rolluiken zijn volgens mij redelijk duur en omdat ik maar in een sociale woning zit vind ik dit een beetje te zot.
Wie kan mij raad geven?

Groetjes, Sandra

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
19 mrt 2007 07:46 #2 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic geluidsdempend
Kunnen de buren niet iets aan de overlast doen die hun hond veroorzaakt?
Volgens mij hoef je dat niet te accepteren.

• menthol-theo
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
19 mrt 2007 08:05 #3 door menthol-theo
Beantwoord door menthol-theo in topic geluidsdempend
Ik heb hiervoor met de huisvestingsmaatschappij al contact opgenomen en daar werd mij gezegd dat ze daar niets aan kunnen doen omdat in het contract staat dat ze een huisdier mogen houden, in mijn ogen is een huisdier toch iets dat in huis zit en niet een mechelse herder die altijd buiten zit. Ik heb ook de wijkagent al verschillende keren hierover aangesproken en die zij dat ze met mijn buren wel eens contact zou opnemen maar dit haalt ook niks uit nog erger nu begint de buurman s'avonds om een uur of 8 te zagen en te boren of zijn muziek helemaal open te zetten terwijl hij heel goed weet dat hier een kindje slaapt en overdag is hij ook thuis en dan hoor je van hem niks. Dus kan ik nog maar één ding doen en dat is iets geluidsdempend voor het raam van de babykamer zetten zodat da manneke kan slapen

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
19 mrt 2007 08:18 #4 door Bob-the-builder
Goh, het klinkt bijna alsof je naast mijn vorige buren woont.
Die konden ook geen rekening houden met een ander.
Misschien is het mogelijk om samen met de verhuurder isolatieglas in de woning te plaatsen.
Dat houdt geluiden van buiten al een stuk tegen.
Of heb je al isolatieglas?

Lees meer
19 mrt 2007 11:57 #5 door Cor-Klus
Beantwoord door Cor-Klus in topic geluidsdempend
Ik weet dat Velux speciale ramen heeft met extra geluidwering, dat is een onzichtbare maar dure oplossing. Goedkoopste lijkt mij een extra 'luik' aan de binnenzijde te maken (het gaat om slapen dus mag het donker worden).

Probeer via via om een restant isolatie te verkrijgen, en maak het luik zo dik mogelijk. Zorg er ook voor dat de aansluiting tussen luik en dak zo goed mogelijk is (dus met rubber of tochtstrips o.i.d.) Voor minder dan 10 euro aan materialen kan je klaar zijn.

Wat voor raam is het eigenlijk?

NB. buurman blijft in mijn ogen verantwoordelijk voor de veroorzaakte overlast.

Was getekend

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
19 mrt 2007 16:42 #6 door GJC
Beantwoord door GJC in topic geluidsdempend
Het mogen hebben van een huisdier wil niet zeggen dat dat dier ook overlast mag veroorzaken! Dat is heel wat anders.

• menthol-theo
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
19 mrt 2007 18:53 #7 door menthol-theo
Beantwoord door menthol-theo in topic geluidsdempend
[font="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"]Alvast bedankt voor jullie reacties![/font]

[font="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"]Bob the builder : Ik heb hier overal dubbel glas als je hier isolatieglas mee bedoelt maar dat houd het lawaai van die hond niet buiten. [/font]
[font="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"]En mijn verhuurder of zeg maar huisbaas is de huisvestingmaatschappij en die komen nergens mee in tussen alleen als er slijtage is van de ouderdom of dergelijke. [/font]
[font="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"][/font]
[font="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"]mgbgt : Ik had ook al gedacht aan isolatie en het is een gewone alliminium raam met dubbel glas.[/font]
[font="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"]En wat mijn buurman betreft wat kan ik nog meer doen dan met de huisvesting en de politie (wijkagent) contact hierover op te nemen het word nog erger nu ik dat gedaan heb. [/font]
[font="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"][/font]
[font="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"]GJC : Dit antwoord kreeg ik terug van de huisvestingmaatschappij nadat ik mijn hele verhaal had gedaan over de geluidsoverlast : [/font]
[font="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"]Het is wel te verstaan dat u een rustige woonomgeving vraagt. De wijkagent is op de hoogte van de situatie en zal in het dossier bemiddelen. Voor het overige raden we u daarenboven aan zijn advies op te volgen, ook al vraagt dit enige inspanning van uw kant.

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
19 mrt 2007 19:05 #8 door Bob-the-builder
Met isolatieglas bedoel ik inderdaad dubbel glas.
Maar daar heb je vele soorten in.
Er bestaan ook soorten die speciaal gemaakt zijn om geluid buiten te houden, maar die kosten natuurlijk wel een paar centen.....
De voordeligste en meest nette oplossing is dat de buurman zijn hond leert om niet voortdurend te blaffen.

Lees meer
31 mrt 2007 10:19 #9 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic geluidsdempend
Mag ik er nog even aan toevoegen dat hier vermoedelijk de Belgische wetgeving moet worden toegepast, deze wijkt mogelijk af van de Nederlandse.

An error has occurred. Hit any user to continue.

Tijd voor maken pagina: 0.167 seconden

© FANtv.nl