FANtv-nl-logo-mobile

water in kruipruimte

• angie36
  • angie36's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
20 apr 2007 15:05 #1 door angie36
water in kruipruimte werd gestart door angie36
hallo allen,

even een vraagje,
ik woon in een nieuwbouw huur woning, opgeleverd in juni 2007.

daarvoor stond hier een flat, die hebben ze gesloopt, maar alle puin en afval ligt nog onder de grond.
daar overheen ligt een laag dikke klei..

onze straat met eengezinswoningen, is daar overheen gebouwd. met in de achtertuinen een dun laagje aarde..
het regen en grond water, loopt hierdoor slecht weg, eigenlijk niet (alle bollen en planten die we vorig jaar in de tuin gezet hebben, zijn dood, verzopen..).

sinds vorige week ligt er een dreinagebuis in de tuin, 1 buis per 2 tuinen. om het water in de achtertuinen wat beter te laten weglopen

maar het probleem, dat er water onder de woningen ligt, in de kruipruimtes, wordt niet door de woningstichting verholpen. ze geven het volgende argument:

- in de hele wijk staat het grondwater hoog. waarom zouden zij hier iets aan moeten doen?
- de huizen die hier voorheen stonden hadden een houten vloer en nooit ergens last van. onze huizen hebben nu een betonnen geisoleerde vloer. ze zeggen dat dit geen effect op onze fundering of woning heeft.

ik vraag me dat af, of het geen effect heeft.
is water dat blijft staan niet slecht voor de fundering?
kruipt het vocht niet op?
krijgen we niet ontzettend last van muggen?
zorgt de kou uit de grond, niet ervoor, dat we harder en meer moeten stoken, om het huis warm te houden?

kan ik iemand hier op aanspreken?
kan ik verlangen, dat er wel iets aan dit probleem gedaan wordt??

wat zal ik doen??

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• amdusias
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 apr 2007 18:12 #2 door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic water in kruipruimte

wendydv schreef : ik woon in een nieuwbouw huur woning, opgeleverd in juni 2007.

ik vraag me dat af, of het geen effect heeft.
is water dat blijft staan niet slecht voor de fundering?
kruipt het vocht niet op?
krijgen we niet ontzettend last van muggen?
zorgt de kou uit de grond, niet ervoor, dat we harder en meer moeten stoken, om het huis warm te houden?

kan ik iemand hier op aanspreken?
kan ik verlangen, dat er wel iets aan dit probleem gedaan wordt??

wat zal ik doen??

2007 ?.. 2006 bedoel je zeker ?..

* het is niet slecht voor de fundering

* het kan wel iets opkruipen ... maar dat is alleen echt verneembaar bij de kruipluik als deze niet voldoende is afgedicht.

*muggen laferen lijken me niet in een kruipruimte te broeden .. maar eerder in sloten en plassen.

* als het goed is hoef je niet meer te stoken , zoals je al verteld is , zijn de vloeren geisoleerd aan de onderzijde , en de vocht komt daar niet langs.

kruipruimtes zijn wel vaker vochtig / nat en bij de huidige huizen van nu is er geen probleem ,
de fundering wordt in tempex bakken gestort en de vloeren hebben ook zn tempexlaag aan de onderkant , dit alles is in het bouwbesluit op genomen en dus dienen huizen hier aan te voldoen...

alleen als er echt geblundert is tijdens de bouw kunnen er problemen ontstaan .
amdusias2007-04-20 20:14:07

Lees meer
20 apr 2007 23:20 #3 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic water in kruipruimte
Laat me raden ... Amsterdam Zuidoost?
Dit is wellicht een interessant artikel voor je, zit ook een filmpje bij.

An error has occurred. Hit any user to continue.

Lees meer
21 apr 2007 05:46 #4 door michellechris
Beantwoord door michellechris in topic water in kruipruimte
Dat van die muggen zou inderdaad kunnen. Wij hebben dit proleem ook in de kelder. Onze oplossing is een scheutje chloor (gewoon die voor de wc) in het water. Nu moet ik er wel bij zeggen dat dit bij ons in een putje staat en niet op de losse grond, dus ik kan niet goed inschatten waar het in jullie geval blijft.

• impulsje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
21 apr 2007 13:50 #5 door impulsje
Beantwoord door impulsje in topic water in kruipruimte
In elk geval is sinds kort de gemeente er aansprakelijk voor, dat wordt ook in dat filmpje van de site van kassa behandelt.

Dus mocht je toch niet in amsterdam zuid oost wonen klop is bij jegemeente aan.

Lees meer
21 apr 2007 23:43 #6 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic water in kruipruimte
Dat is formeel pas vanaf 2008 zo, maar zoals in het filmpje al werd gemeld, een beetje gemeente zal nu ook wel haar best doen voor haar klanten.

An error has occurred. Hit any user to continue.

• Hans-van-Unnik
  • Hans-van-Unnik's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lees meer
22 apr 2007 16:07 #7 door Hans-van-Unnik
Beantwoord door Hans-van-Unnik in topic water in kruipruimte
Een van de bouwnormen is dat de vloer luchtdicht moet zijn ivm. een aantal redenen.

Als het huis goed is gebouwd heb je geen enkele hinder van het water in de kruipruimte en zal je dit ook in huis niet vernemen.
Mocht dit wel zo zijn zit er iets niet goed.

In de aangegeven link is er dus iets mis gegaan met de bouw waardoor lucht uit de kruipruimte in de woning terecht komt.

chathanky2007-04-22 18:11:06

De auteur draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de handelingen die uit de tekst verricht wordt en adviseert bij twijfel een vakman in te schakelen.

Lees meer
24 apr 2007 18:32 #8 door jlanser
Beantwoord door jlanser in topic water in kruipruimte
Bij mij staat er ook water in de kruipruimte en zeker: ik heb last van muggen! Regelmatig spuit ik wat afwasmiddel in het water zodat de uitgekomen muggen verdrinken, maar het blijft heel vervelend!

Ik weet niet goed wat er tegen te doen is:
  • schelpen in de kruipruimte laten storten;
    piepschuim in de kruipruimte laten aanbrengen;
    extra ontluchting;
    iets anders?
Weet iemand een effectieve oplossing? jlanser2007-04-24 21:53:20

• amdusias
  • Bezoeker
  • Bezoeker
24 apr 2007 18:41 #9 door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic water in kruipruimte
wat ik een keer heb gehoord , is dat ze een gat / put graven , en er een dompelpomp in hangen , en de slang op het riool aan sluiten , en zo de kruipruimte steeds leeg pompen ....

zelf heb ik hier me twijfels over .. het kost klauwen energie , en het weg pompen van grondwater lijkt me ook niet handig voor je fundering ...

en of het op de langere termijn nog goed blijft ???

Lees meer
24 apr 2007 19:58 #10 door alextolsma
Beantwoord door alextolsma in topic water in kruipruimte
Toen wij ons huis kochten stond er 30cm water in de kruipruimte, achteraf een lekke afvoer, na de repareatie stond er nog steeds wat water in en het was warm, dus een explosie van muggen, de normale roosters waren niet afdoende door het isoleren van de spouw na het bouwen.

We hebben op alle 4 de hoeken een rooster laten plaatsen, met een pijpje schuin naar beneden, altijd een luchtstroom en de muggen zijn allemaal verdwenen.
p.s de onderkant van de betonvloer is wel geisoleerd

Tijd voor maken pagina: 0.235 seconden

© FANtv.nl