FANtv-nl-logo-mobile

fotobehang in nieuwbouwhuis, kan dat?

• Annelies/Wappy
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
03 aug 2007 17:33 #1 door Annelies/Wappy
fotobehang in nieuwbouwhuis, kan dat? werd gestart door Annelies/Wappy
Mijn vriend en ik hebben een nieuwbouwhuis gekocht, dat volgend jaar wordt opgeleverd, en willen de wanden gaan behangen met glasvliesbehang. Op 1 wand in de woonkamer willen we echter iets bijzonders doen, namelijk een stuk behang met fotoprint (dit is dus geen glasweefsel). Is dit mogelijk in een nieuwbouwwoning? Wat zijn de mogelijke gevolgen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03 aug 2007 19:43 #2 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic fotobehang in nieuwbouwhuis, kan dat?
Meestal wordt er in nieuwbouwhuizen "bouwbehang" verwerkt,omdat er nog vocht in de muren zit,waardoor je dus verkleuring kan krijgen,of dat het behang loslaat.
Ik persoonlijk zou dus wachten met het fotobehang.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

• impulsje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 aug 2007 08:08 #3 door impulsje
Beantwoord door impulsje in topic fotobehang in nieuwbouwhuis, kan dat?
Tegenwoordig worden woning niet meer opgeleverd met bouwbehang.
Ik zou zelf niet direct foto behang nemen. Er zit vaak nog zo ontzettend veel vocht in de muren dat het gewoon zonde is.

Je zou bijvoorbeeld die eene wand een goedkoop apart behang kunnen doen. En dan een jaar later pas het foto behang.
Je hoeft niet bang te zijn dat het dan niet meer leverbaar is, want er komen steeds meer boeken met footbehang in de collecties en de meeste daarvan lopen nog zeker 3/4 jaar.

Over dat glasweefsel dat kan heel goed in een nieuwbouwwoning. Wij adviseren dat mensen ook vaak.

• Annelies/Wappy
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
04 aug 2007 08:15 #4 door Annelies/Wappy
Beantwoord door Annelies/Wappy in topic fotobehang in nieuwbouwhuis, kan dat?
we willen eigenlijk de afbeelding "autumn forest" op de muur plakken, maar deze is niet leverbaar in glasweefsel. Sommige andere fotobehangen zijn dat wel.

• impulsje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 aug 2007 08:33 #5 door impulsje
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het heel erg mooi wordt als je fotobehang op glasweefsel hebt.

Of bedoel je dan dat het op gewoon glad glasweefsel zit? Ik heb er nl nog nooit van gehoord

• Annelies/Wappy
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
04 aug 2007 08:39 #6 door Annelies/Wappy
Beantwoord door Annelies/Wappy in topic fotobehang in nieuwbouwhuis, kan dat?
Ja, ik bedoel gewoon glad glasweefselbehang, wij houden niet zo van die werkjes / decoraties. Eerst wilden we het hele huis glad laten stucen, maar aangezien de muren daarvoor te vochtig zijn moesten we op zoek naar een andere oplossing... Via via hoorden we toen dat er ook glad glasvliesbehang te krijgen is en dat je daarmee zelfs een strakkere wandafwerking krijgt, dan met stucen. Kijk hier: www.kleurmijninterieur.nl/webwinkel/inde...4&nm=glasvlies_strak

Dit is een voorbeeld van fotobehang op vlieskwaliteit:
www.kleurmijninterieur.nl/webwinkel/inde...80&nm=mistery_forest
Is het overigens mogelijk om een fotobehang over het glasvliesbehang heen te plakken? Zal je dan geen last hebben van verkleuring, omdat het vocht in de onderste laag (glasweefsel) trekt of is dit een naïeve gedachte? MrsJones2007-08-04 10:54:37

• impulsje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 aug 2007 16:26 #7 door impulsje
er staat bij kwaliteit vlies. Dit betekent dat eht vliesbehang is. Dit is iets anders dan glasweefsel.

vliesbehang is gewoon behang maar wat op een andere manier geplakt wordt. Je lijmt dan de wand in en niet het behang. Dit is dus ook geen oplossing in nieuwbouw huizen.
Daar moet je echt glasweefsel voor hebben.

Ik denk niet dat eht goed gaat als je fotobehang over glasvlies heen plakt. MAar het kan maar zo zijn dat eht wel goed gaat

Lees meer
19 aug 2007 20:01 #8 door Rientje
Beantwoord door Rientje in topic fotobehang in nieuwbouwhuis, kan dat?
Hallo,

Ook wij hebben in ons nieuwe huis fotobehang aangebracht.
Eerst hebben we ons hele huis voorzien van Renovlies (een gladde glasvezel die ze ook tijdens restauratiewerk in oudbouw gebruiken).
En vervolgens heb ik daar overheen in de kamer het fotobehang aangebracht. We wonen er nu een jaar en alles ziet er nog perfect en als nieuw uit.
Later moest er een schilder hier dingen opnieuw schilderen (was tijdens de bouw iets mis gegaan) en hij vond het renovlies onzin, en heeft het (wel in overleg met ons) niet opnieuw aangebracht maar de wand glad geschuurd en gesaust en ik zie het verschil wel. Een volgende nieuwbouwhuis wordt voor ons weer helemaal in de renovlies en vervolgens soms een behangetje.
Succes!!

Kleurenhuis

Tijd voor maken pagina: 0.179 seconden

© FANtv.nl