- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KLUS
- Gas, Water en Elektra
- Aansluiten vloerverwarming verdeler
Aansluiten vloerverwarming verdeler
- Johnny-A
-
Onderwerp Auteur
- Senior lid
-
Minder
Lees meer
29 aug 2011 06:17 #1
door Johnny-A
-niet geschoten altijd mis-
Aansluiten vloerverwarming verdeler werd gestart door Johnny-A
Vorig jaar ter voorbereiding verbouwing een 2 groeps WTC vloerverwarmings verdeler gekocht op MP.
Ik heb hem nu aangesloten zoals ik hem heb gekocht.
Nu ben ik alvast aan het uitzoeken hoe het systeem precies werkt en hoe de zaak ingeregeld moet worden.
Wat ik begrijp (en logisch vind) is dat de pomp van de verdeler geen invloed mag uitoefenen op de rest van het CV circuit. Als ik naar mijn verdeler kijk lijkt het erop dat de pomp van de verdeler wel degelijk water door de rest van het CV circuit kan pompen.
Mijn idee is dat de koud en warm aanvoer beide op het achterste blok moeten worden aangesloten.
Gegevens van deze verdeler zijn niet meer te vinden bij WTC omdat de nieuwe verdelers (zelfde type) weer anders werken.
Kan iemand dit bevestigen of ik het wel of niet bij het juiste eind heb?
Ik heb de verdeler nog niet in bedrijf omdat de vloer nog niet droog is. Gaat om verwarmen van de bijkeuken 20m2 (hoeft geen 20graden te zijn).
Alvast dank [img]smileys/smiley2.gif[/img]
sathopper2011-08-29 08:20:45
Ik heb hem nu aangesloten zoals ik hem heb gekocht.
Nu ben ik alvast aan het uitzoeken hoe het systeem precies werkt en hoe de zaak ingeregeld moet worden.
Wat ik begrijp (en logisch vind) is dat de pomp van de verdeler geen invloed mag uitoefenen op de rest van het CV circuit. Als ik naar mijn verdeler kijk lijkt het erop dat de pomp van de verdeler wel degelijk water door de rest van het CV circuit kan pompen.
Mijn idee is dat de koud en warm aanvoer beide op het achterste blok moeten worden aangesloten.
Gegevens van deze verdeler zijn niet meer te vinden bij WTC omdat de nieuwe verdelers (zelfde type) weer anders werken.
Kan iemand dit bevestigen of ik het wel of niet bij het juiste eind heb?
Ik heb de verdeler nog niet in bedrijf omdat de vloer nog niet droog is. Gaat om verwarmen van de bijkeuken 20m2 (hoeft geen 20graden te zijn).
Alvast dank [img]smileys/smiley2.gif[/img]
sathopper2011-08-29 08:20:45
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Rabertzem
-
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 sept 2011 21:46 #2
door Rabertzem
' reclame niet toegestaan
Beantwoord door Rabertzem in topic Aansluiten vloerverwarming verdeler
de pomp moet in principe alleen de aanvoer en retour van het blok bedienen
de aansluitingen kunnen misleidend zijn omdat er schotten geplaatst kunnen zijn of een pijp die er door heen loopt maar controleer altijd goed de aansluitingen
als ik de foto zo zie lijkt het me een juiste aansluiting
voor wat betreft je vloer als deze nieuw is mag je het zeker nog niet in bedrijf stellen hierdoor kunnen scheuren ontstaan ook bij nieuwe tegels nooit de verwarming aanzetten bij tegel over tegel 3 maanden op beton zonder voorstrijk minimaal 1 maand
de aansluitingen kunnen misleidend zijn omdat er schotten geplaatst kunnen zijn of een pijp die er door heen loopt maar controleer altijd goed de aansluitingen
als ik de foto zo zie lijkt het me een juiste aansluiting
voor wat betreft je vloer als deze nieuw is mag je het zeker nog niet in bedrijf stellen hierdoor kunnen scheuren ontstaan ook bij nieuwe tegels nooit de verwarming aanzetten bij tegel over tegel 3 maanden op beton zonder voorstrijk minimaal 1 maand
' reclame niet toegestaan
- Johnny-A
-
Onderwerp Auteur
- Senior lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 sept 2011 05:04 #3
door Johnny-A
Beantwoord door Johnny-A in topic Aansluiten vloerverwarming verdeler
Dank voor de reactie.
De vloer ligt er al in sinds juni. Van het weekeinde de verdeler op het CV circuit aangesloten.
De verdeler regelt netjes in op de ingestelde temperatuur.
Ik heb de VV wel weer uitgeschakeld omdat volgende week de tegels er in gaan.
[img]smileys/smiley1.gif[/img]
De vloer ligt er al in sinds juni. Van het weekeinde de verdeler op het CV circuit aangesloten.
De verdeler regelt netjes in op de ingestelde temperatuur.
Ik heb de VV wel weer uitgeschakeld omdat volgende week de tegels er in gaan.
[img]smileys/smiley1.gif[/img]
- Luci4
- Junior Lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 sept 2011 17:45 #4
door Luci4
Let op wat je doet, je bent voor je zelf verantwoordelijk
Beantwoord door Luci4 in topic Aansluiten vloerverwarming verdeler
Het ligt eraan of je aktieve of een passieve vvw unit nodig hebt.
Dat wordt bepaald door bv de ketel en de installatie die erachter hangt.
Deze verdeler is ktief aangesloten, de pomp van de verdeler trekt ook aan het cvwater.
Als de verdeler passief moet worden aangesloten horen we het wel.
Dat wordt bepaald door bv de ketel en de installatie die erachter hangt.
Deze verdeler is ktief aangesloten, de pomp van de verdeler trekt ook aan het cvwater.
Als de verdeler passief moet worden aangesloten horen we het wel.
Let op wat je doet, je bent voor je zelf verantwoordelijk
- Johnny-A
-
Onderwerp Auteur
- Senior lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
27 sept 2011 05:03 #5
door Johnny-A
Beantwoord door Johnny-A in topic Aansluiten vloerverwarming verdeler
overbodige quote verwijderd Ik heb veel op internet gelezen maar het blijft mij vanwege de tegenstrijdigheden allemaal onduidelijk.
Momenteel werkt de VV eigelijk erg goed. Aangesloten zoals gekocht. Echter ik laat de pomp schakelen met de sensor op de (22mm) hoofd CV leiding. Mijn Nefit Ecomline 30 en Hout CV zijn voorzien van een keerklep zodat het geen probleem is dat de VV pomp nog even via het CV circuit napompt.
De temperatuur van de vloer bleef keurig tussen de 18 en 20graden.
Echter de tegels moeten er as. weekeinde nog in dus heb ik de VV gisteren weer uitgezet. [img]smileys/smiley2.gif[/img]
Ron3212011-09-27 15:47:40
Momenteel werkt de VV eigelijk erg goed. Aangesloten zoals gekocht. Echter ik laat de pomp schakelen met de sensor op de (22mm) hoofd CV leiding. Mijn Nefit Ecomline 30 en Hout CV zijn voorzien van een keerklep zodat het geen probleem is dat de VV pomp nog even via het CV circuit napompt.
De temperatuur van de vloer bleef keurig tussen de 18 en 20graden.
Echter de tegels moeten er as. weekeinde nog in dus heb ik de VV gisteren weer uitgezet. [img]smileys/smiley2.gif[/img]
Ron3212011-09-27 15:47:40
- DT
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 mrt 2012 21:39 #6
door DT
Beantwoord door DT in topic Re: Aansluiten vloerverwarming verdeler
Wat is het verschil in gebruik, actief of passief?
Ik heb zelf de verdeler aangesloten zoals deze afbeelding.
(afbeelding is niet compleet, ik heb bij V een temperatuurvoeler die is aangesloten bij T de thermostaat kraan)
Deze wordt als bij-verwarming in badkamer gebruikt.
Ik heb zelf de verdeler aangesloten zoals deze afbeelding.
Bijlage WTHverdeler.jpg niet gevonden
(afbeelding is niet compleet, ik heb bij V een temperatuurvoeler die is aangesloten bij T de thermostaat kraan)
Deze wordt als bij-verwarming in badkamer gebruikt.
Bijlagen:
Tijd voor maken pagina: 0.174 seconden