FANtv-nl-logo-mobile

Friedland 743 / deurbel werkt niet langer

• fifa17sara
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
15 feb 2012 14:43 #1 door fifa17sara
Friedland 743 / deurbel werkt niet langer werd gestart door fifa17sara
Beste Fans,

Een probleem waar ik als blondje toch echt niet uitkom. Mijn zoontje heeft per ongeluk de draadjes uit mijn transformator getrokken, en ik krijg nu met geen mogelijkheid het geheel weer werkend. Help!

Het is een Friedland 743, en ik heb ook met de gevonden handleiding op Internet het niet voor elkaar gekregen. Mijn technische kennis is niet-bestaand, en ik weet dus ook niet wat welke kleur draadje precies betekent.
Bij het uitproberen van de combinaties (hoeveel kunnen het er nu zijn, dacht ik), krijg ik bij sommige combinaties een eenmalige *ding*, waarna de transformator blijft zoemen en warm wordt. Als ik de stekker van de trafo er dan weer uit haal, krijg ik weer eenmaal een *ding*. Maar het reageert hoe dan ook nooit op de knop van de drukker bij de deur.

De draadjes aan de bovenkant van de foto komen van de bel, de 4 gekleurde draadjes aan de onderkant komen van de drukker. De blauwe/bruine draadjes aan de onderkant van de trafo gaan rechtstreeks in het stopcontact.

Is er iemand die mij wegwijs kan maken hoe ik weer een werkende bel kan krijgen? Ik wordt er namelijk vrij moedeloos van.
Hartelijk dank!!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 feb 2012 17:49 #2 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Re: Friedland 743 / deurbel werkt niet langer
Welke handleiding heb je gebruikt c.q. wat is de link?

Meestal gaat de drukker in serie met de deurbel. Als de beide draden boven rechtstreeks naar de deurbel gaan, zou ik verwachten dat je daar ook ergens je drukker draden moet gaan aansluiten. Dat is op de foto verder zo niet te zien.

Lees meer
17 feb 2012 07:12 #3 door broem
Beantwoord door broem in topic Re: Friedland 743 / deurbel werkt niet langer
Je zal even de beldrukker los moeten schroeven om te kijken welke kleuren daar gebruikt zijn.
Één draad van de bel gaat op de trafo, één draad van de drukker gaat op de andere aansluiting van de trafo.
De twee overgebleven draden (1x bel, 1x drukker) worden aan elkaar gekoppeld.

Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.

• fifa17sara
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
17 feb 2012 07:28 #4 door fifa17sara
Beantwoord door fifa17sara in topic Re: Friedland 743 / deurbel werkt niet langer
Sueperbedankt jullie beide. Ik heb het inmiddels opgelost. Pfft, wat een gedoe.
Heel erg bedankt!

Tijd voor maken pagina: 0.250 seconden