FANtv-nl-logo-mobile

Buren problemen met verhogen schutting

• hadik001
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
07 juli 2009 16:44 #1 door hadik001
Buren problemen met verhogen schutting werd gestart door hadik001
Beste mensen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem;

Ik woon nu bijna een jaar in een rijtjeshuis in Venlo. Dit was ooit een huur huis maar de woningbouw wil er van af en verkoopt nu elk leeg huis. Na 9 maanden verbouwen zitten we er in. Nu nog eens 8 maanden verder willen we de schutting aan de ene kant verhogen (de andere is hoog zat). Dit vond ik moeilijk om te vragen aangezien het hele aardige en lieve mensen zijn. Maar goed. Ik vroeg het dus afgelopen week aan mijn buurman. Leuk vond hij het niet maar hij kon het begrijpen. Wij willen graag vrijer zitten. Als wij nu bij onze schuur zitten en de buurman bij de achterkant zit je elkaar aan te staren. Hij wilde het met zijn vrouw overleggen zeer begrijpelijk.

Kom ik net terug uit mijn werk spreekt ze me aan (vanuit de tuin, lage schutting) “Even over die schutting ik vind het best zo. Ik hoef geen nieuwe”.
Ik het hele verhaal uitgelegd. We willen vrij zitten willen overleg geen ruzie enz. Maar kon niet tot haar door dringen. Ze zei van alles; We willen geen verschillende schutting, als je vrij wil zitten moet je in een hutje op de hei. Enz.

Nu heb ik dus met mijn buurman overlegt en gezegd dat ik ga proberen een gedeelte van de schutting te vervangen. In principe vind ik dat ook geen probleem en hij vond dat ook goed. Zo houden hun relatief dezelfde schutting en ik heb wat meer privacy. Alleen zijn vrouw is het er nog niet mee eens volgens mij.

Ik wacht het dus even af. Maar ik wil wel alvast een plan b hebben. Want stel ze wil het niet. Wat kan ik dan doen?

Daarnaast zijn hun huurders en ik koper. Maakt dat nog verschil uit?

Alvast bedankt!

raafdool2009-07-07 18:49:31

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08 juli 2009 08:53 #2 door vredemaker23
Beantwoord door vredemaker23 in topic Buren problemen met verhogen schutting
Jammer dat de buren niet meedenken.

Als het gemeenschappelijk bezit is (op erafscheiding) moeten zij toestemming geven om de schutting te veranderen. Wij zijn zelf in gesprek geweest met de buren over een compromis. We hadden een zelfde discussie over een andere vorm van privacy ervaren en fijn vinden.

We hebben hen enkele voorstellen gedaan. Gevraagd naar wat zij dan wel wilden. Helaas zijn wij er niet uitgekomen en hebben we uiteindelijk op eigen grond een schutting geplaatst. Ik raad dit echter niet aan, zolang er maar een opening tot gesprek is. Wat je zou kunnen doen is wellicht ook beplanting zetten op ooghoogte, bijvoorbeeld boompjes op stam. Hek blijft dan staan, maar het wordt geblokkeerd door zicht op boompjes.

Volgens mij maakt het niet uit of het huur of koopwoningen zijn.

• hadik001
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
08 juli 2009 16:54 #3 door hadik001
Beantwoord door hadik001 in topic Buren problemen met verhogen schutting
bedankt voor de reactie! Zet zowiezo een mooie poortdeur neer die moet er ook nog komen namelijk. En verhoog de schutting denk gewoon gedeeltelijk zeker als de buurvrouw van de week niets meer tegen mij zegt. Ik heb haar verdorie niets misdaan

Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden

© FANtv.nl