FANtv-nl-logo-mobile

tuinafscheiding ivm kat

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 juli 2003 17:36 #1 door Guests
tuinafscheiding ivm kat werd gestart door Guests
sinds kort hebben wij een kat(je). ik wil niet dat de buren daar last van hebben en wil dus de tuin zo omheinen, dat de kat niet over de schuttingen kan springen, maar wel los in de tuin kan, mede omdat wij binnenlort een puppy krijgen en deze dus wel los loopt.
ook krijg ik negatieve reaktie's van mensen, die zeggen dat het niet helpt en een kat overal op kan springen en dus toch uit de tuin kan ontsnappen.
heeft u tips voor mij en heeft u ervaring hiermee?
gaarne reaktie

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 juli 2003 08:06 #2 door Guests
Beantwoord door Guests in topic tuinafscheiding ivm kat
Hallo

het is inderdaad bijzonder lastig een kat binnnen je eigen tuin de houden
Het zou betekenen dat er nergens in je tuin een opening mag zitten waar de kat door akn glippen (bijvoorbeeld bij een achteruitgang)
Daarnaast zijn ze inderdaad handig genoeg om te klimmen en moet dus je hele omheining klimonvriendelijk worden gemaakt
bijvoorbeeld door op de omheining naar de binnekant gaas aante bringen wat naar binnen steekt zodat de een verkeerde klimhoen moeten maken (concentratiekamp idee met ipv prikkeldraad gaas)
voordeel hiervan is wel dat je het gaas eventueel zou kunnen laten begroeien met klimplanten zodat het gaas het het zich is, maar het zal altijd de vraag blijven of het afdoende is

andere mogelijkheid is toch je kat aangelijnd in de tuin met voldoende loop/speelruimte

s6

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 juli 2003 16:20 #3 door Guests
je kunt je kat echt aanleren om aleen in zijn eigen tuin te blijven. Het vergt wel wat gedult maar het is echt te doen. Een concentratiecamp idee lijkt me niet zo verstandig je kat kan zich er lelijk aan bezeren. En aanlijnen vind ik persoonlijk heel kat onvriendelijk. Een kat is en wordt geen hond zij is zeer gestel op haar vrijheid! Gewoon de kat direct van de schutting halen en streng toe spreken. Als je het van jongs af aan doet en consecent blijft lukt het echt. Zeker in het begin de kat niet zonde toezicht in de tuin laten. Heel veel suc6

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 sept 2003 20:12 #4 door Guests
Met het aanlijnen van een kat in de tuin, moet je ook uitkijken, dat hij/zij zich niet wurgt of ergens ophangt (als hij met riempje en al ergens op kan springen)!!

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 feb 2004 21:10 #5 door Guests
Je kunt ook een kattenplekje maken in de tuin en hopen dat dat interessant genoeg is. Een kattenplekje bestaat uit een aantal planten bij elkaar waar katten dol op zijn (zoals kattenkruid = nepeta) en een lekkere steen die warm wordt als de zon erop schijnt.
Ik moet het in onze eigen tuin nog proberen, dus kan pas na deze zomer zeggen of het werkt.
Verder wordt er geadverteerd met een soort geluidsgolven-apparaatje dat je op de erfscheiding kunt zetten: katten vinden dat geluid onaangenaam en zouden dus binnen de afscheiding blijven. Geen idee of het werkt, en het zal wel een duur apparaatje zijn.

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 feb 2004 21:11 #6 door Guests
O ja, ik vertel ook altijd aan mijn buren dat ze een emmer water over mijn kat heen mogen gooien als ze er last van hebben. Gegarandeerd dat de kat daar niet meer terugkomt! En van een emmer water gaan ze niet dood.

• boomverzorger
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 feb 2004 15:39 #7 door boomverzorger
Beantwoord door boomverzorger in topic tuinafscheiding ivm kat
een kattenprobleem.

als laatste redmiddel wil ik het niet hebben om de kat leed aan te doen. wat wel mogelijk is, is het volgende.

als na overleg met de eigenaar je niet tot een bevredigende oplossing komt over de kat die alsmaar jouw tuin verziekt of er onheil sticht kan je nog het volgende doen.

sluit de kat per ongeluk in en breng hem naar het asiel. laat de eigenaar daar zijn "gevonden" kat weer ophalen. dat gaat hem waarschijnlijk in de meeste gevallen "verblijfskosten" en wellicht ook medicatie kosten. dat zal de eigenaar wellicht duidelijk maken dat niet de hele buurt zich tegen zijn kat moet wapenen maar dat hijzelf ook kan zorgen dat de kat niet uit zijn eigen tuin kan. op vraag van de eigenaar waar zijn kat is kan je gerust vertellen dat je een gevonden kat heb weggebracht.....
ik weet niet of alle asiels katten aannemen. hier bij kennissen met dit probleem heeft het wel gewerkt. uiteraard zoals ik zei; als laatste redmiddel.

GrtZ

• rlammers
  • Bezoeker
  • Bezoeker
03 mrt 2004 19:11 #8 door rlammers
Beantwoord door rlammers in topic tuinafscheiding ivm kat
Ik heb een tijd geleden op tv een stukje gezien over een kattenwering die werkte met electronische ogen en waterstraaltjes.

Zodra de kat een bepaalde lijn overgaat, krijgt hij een waterstraaltje op zich.

Mijn katten kennende is dat zeer effectief. Ik weet alleen niet meer hoe het heet of waar je het kunt krijgen.

Lowbudget alternatief is misschien een dakgoot langs de schutting die vol staat met water. Ophangen aan een plank die met een paar scharnieren aan de schutting vast zit, stokje met een touwtje eraan eronder en wachten op de grote plons. Dat is waarschijnlijk 1 keer en nooit weer.

• rlammers
  • Bezoeker
  • Bezoeker
03 mrt 2004 19:17 #9 door rlammers
Beantwoord door rlammers in topic tuinafscheiding ivm kat
En ik lees net in een ander forumtopic de volgende: (niet wat je zoekt, maar mischien wel zo aan te passen dat het wel wordt wat je zoekt)

Ik heb een oplossing gevonden, die heel effectief werkt. Ik heb namelijk een tuin sproeier in de tuin geplaatst, die gekoppeld is aan een bewegingsmelder. Als er een kat of reiger zich in de tuin bevindt, wordt de sproeier geactiveerd en de kat of reiger wordt verjaagd.

voor meer info:

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
09 mrt 2004 05:39 #10 door Guests
Na advies, hebben wij de kat een jaar binnen gehouden, na die tijd gaat de kat niet verder dan de erfafscheiding.

Remco

Tijd voor maken pagina: 0.214 seconden

© FANtv.nl