FANtv-nl-logo-mobile

Kale komkommer

• lior52
  • lior52's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
Lees meer
27 sept 2007 14:51 #1 door lior52
Kale komkommer werd gestart door lior52
Heeft iemand enig idee waarom een komkommer en een augurk prima groeien, maar alle behalve de nieuwste 3 of 4 bladen afsterven?

Het is nu wat laat in het seizoen, maar dit euvel hebben de planten al vanaf het begin. Ze bloeien wel en geven ook redelijk vrucht, maar het ziet er wat triest uit.

Waarom morgen als het ook vandaag kan.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 sept 2007 15:22 #2 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Kale komkommer
Niet echt een idee, maar sterft de bovenkant niet af doordat de vrucht alle voeding krijgt?
De stomste boer heeft de beste piepers. Ik zou (al dan niet ruim) boven de vrucht de bladeren en stengel weghalen.

• mariianne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 sept 2007 18:53 #3 door mariianne
Beantwoord door mariianne in topic Kale komkommer
Daar hadden mijn 2 komkommer planten geen last van heb schat ik 80 KK geplukt, moet wel zeggen dat ik ze al een week of 4 niet meer heb, ze waren helemaal opgebloeid nu weer wachten tot volgend jaar

• lior52
  • lior52's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Expert Boarder
  • Expert Boarder
Lees meer
28 sept 2007 07:07 #4 door lior52
Beantwoord door lior52 in topic Kale komkommer
Vergeleken met die 80KK van jou hebben mijn planten het helemaal niet zo best gedaan. Ik moest al tevreden zijn met 20 augurken en 8 komkommers. Het feit dat ik in het noorden woon op arme zandgrond zal daarbij zeker een rol spelen. Ik heb in het vroege voorjaar wel volop oude paardenmest door de grond gespit, maar dat heeft bij de KK en augurken niet geholpen.

Waarom morgen als het ook vandaag kan.

Tijd voor maken pagina: 0.170 seconden

© FANtv.nl