FANtv-nl-logo-mobile

Druif ( blauwe )

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 juli 2004 05:00 #1 door Guests
Druif ( blauwe ) werd gestart door Guests
Sinds november wonen wij in dit huis en in de tuin staat een druif tegen de muur van de garage. Hij groeit weelderig maar hoe snoei ik hem en wanneer ?

Er zitten heel veel trosjes met kleine groene bolletjes aan en ik denk dat de plant 4 jaar oud is ( zo oud zijn deze huizen ).

Gr.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Tessa...
  • Bezoeker
  • Bezoeker
22 juli 2004 13:08 #2 door Tessa...
Beantwoord door Tessa... in topic Druif ( blauwe )
Weelicht heb je het al gelezen op de andere onderdelen van dit forum, maar een druif moet je snoeien in december - januari (voor 1 februari). Doe je dit later dan zal de druif gaan bloeden, omdat een duif een sterke sap stroming heeft. Voor 1 februari snoeien en hij kan zich voldoende herstellen voor het volgende groei seizoen. Die bolletjes die je ziet zijn waarschijnlijk de voorlopers van de druiven, die zijn afhankelijk van het weer vanaf augustus goed. Maar met deze zomer waarschijnlijk niet te eten. Om lekkere druiven te hebben moet je een droge zomer gehad hebben, hoe minder water hoe zoeter de druif. succes ermee *)

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
07 mrt 2005 09:51 #3 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Druif ( blauwe )
welke druivepland komen de meeste en dikste O: :P :) :[ :W *) ;) :? :( _O_

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 mrt 2005 07:16 #4 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Druif ( blauwe )
Ik snoei mijn bl.druif elk jaar na de winter flink: niet bang zijn! Je moet een soort stam met een paar zijtakken zien te krijgen en elk jaar veel van de nieuwe takken afknippen. Ik geef ook elk jaar ecostyle druivenmest + kalk (daar zit trouwens een heel handig klein boekje bij waar ook over het snoeien iets instaat).
Vorige zomer was weliswaar erg nat maar ik had toch veel druiven.
Als je het "goed" wil doen, moet je van de trossen steeds de kleine druifjes "krenten" (er tussenuit halen) zodat de anderen groter worden.

Tijd voor maken pagina: 0.147 seconden

© FANtv.nl