FANtv-nl-logo-mobile

Bramenstruik zonder bloemen

• AMCvanGaalen
  • AMCvanGaalen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
20 mei 2009 14:32 #1 door AMCvanGaalen
Bramenstruik zonder bloemen werd gestart door AMCvanGaalen
Hallo Allemaal,

Wij zijn aan het moestuinen sinds vorig jaar en we vinden het echt geweldig. We hebben één probleem en dat is met de braam. We hebben vorig jaar een Braam en een Framboos gekocht. De Braam gaf geen vrucht, maar de Framboos gaf meteen al een framboos of 50.

Dit jaar helaas nog geen bloemen in zowel de framboos als de braam. Bestaan er bramen die geen bloemen geven of zijn er oorzaken aan te wijzen waardoor ze geen bloemen geven?

En is er een reden waarom de framboos dit jaar opeens helemaal geen bloemen heeft?

Ik heb op het internet geen antwoord kunnen vinden op mijn vragen, hopelijk kunnen jullie ze wel beantwoorden.

Groetjes,

Martin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07 juni 2009 09:40 #2 door hje49
Beantwoord door hje49 in topic Bramenstruik zonder bloemen
Meerdere oorzaken zijn mogelijk:
- Voedselgebrek
- Watergebrek. Bramen houden van een vochtige grond
- Lichtgebrek: andere planten die teveel licht wegnemen.
- Verkeerde snoei.

De gemakkelijkste frambozen zijn herfstframbozen en die kan je niet verkeerd snoeien!

Guy
fruitabc.blogspot.com

Fruit ABC, tuintaal
www.houtwal.be

Lees meer
03 jan 2010 18:32 #3 door DevilishJinx
Beantwoord door DevilishJinx in topic Bramenstruik zonder bloemen
Hoi Martin,

Het enige waar ik aan kan denken waarom je géén bloemen aan je bramen of frambozen kan hebben is of wel door vogelvraat of door late vorst.

Tegen vogelvraat zet ik het ganze jaar waterpotten in mijn tuin, dan blijven de vogels bij droog weer van het fruit of de groenten.

Tegen late vorst kun je tuinkaarsen (opgepast voor brand) gebruiken of je er bij neerleggen en een jaartje schrikkelen[img]smileys/smiley2.gif[/img] [img]smileys/smiley9.gif[/img]

ps: voeg kompost in het voorjaar bij je planten!!

grtjes Jan

Tijd voor maken pagina: 0.144 seconden

© FANtv.nl