FANtv-nl-logo-mobile

Zaden weken ?

• Marnix
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 apr 2006 07:40 #11 door Marnix
Beantwoord door Marnix in topic Zaden weken ?
Kun je dat spul niet gewoon bij de AH kopen ?

[img]smileys/smiley4.gif[/img]

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• impulsje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 apr 2006 08:10 #12 door impulsje
Beantwoord door impulsje in topic Zaden weken ?

Marnix schreef :
Kun je dat spul niet gewoon bij de AH kopen ?

[img]smileys/smiley4.gif[/img]

Dan mis je de lol van het zien groeien[img]smileys/smiley36.gif[/img]

• Bernardo
  • Bernardo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lees meer
04 apr 2006 09:20 #13 door Bernardo
Beantwoord door Bernardo in topic Zaden weken ?
Ik heb niet alleen witte maar ook groene vingers. Ik vind het heerlijk om rond te ploeteren in de tuin. Ik probeer van alles in de tuin. Het gaat net zoals in mijn huis niet altijd zoals ik verwacht maar probeer het beste er van te maken. En inderdaad I. het is ontzettend leuk om het op zien te komen en tijdens het kokerellen de tuin in te stappen om even tijm, peterselie (geen krul), rozemarijn etc. te plukken en in je pan te gebruiken. Gewone (platte) peterselie is moeilijk te krijgen, normaliter ligt er altijd krulpeterselie in de winkel. Platte peterselie zit veel meer smaak aan.

Wouter

Ik ben niet goed maar ook niet gek

• Marnix
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 apr 2006 13:16 #14 door Marnix
Beantwoord door Marnix in topic Zaden weken ?
Ik kan het me goed voorstellen hoor Wouter, het was ook meer als "lollig" bedoeld maar ik neem aan dat je dat wel had begrepen.

Zelf heben we geen (moes) tuin dus hou het er maar op dat ik erg jaloers ben

Wij hebben zelf o.a. alle boeken van Jamie Oliver en één van de zaken die hij propageert is dat je inderdaad peterselie en andere kruiden gewoon zelf moet kweken en er dus inderdaad niets leuker is om je eigen kruiden vers te plukken vlak voor het kokerellen.

De AH is slechts een makkelijk maar oh zo geweldig alternatief [img]smileys/smiley17.gif[/img]

Oh ja, editje;

Kun je de zaden niet gewoon op watten opkweken? Zo deed ik dat vroeger ook, zodra er sprietjes te zien waren over naar juiste aarde et volia.....

Marnix38811.6378356482

• H@NS
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 apr 2006 13:35 #15 door H@NS
Beantwoord door H@NS in topic Zaden weken ?
Koop een doos bonbons, eet ze op en gebruik het plastic bonbonbakje met verschillende vakjes als kweekbakjes [img]smileys/smiley17.gif[/img]

Je hebt ook van die papierpulp bakjes, kunnen zo met kiemplantjes en al in de grond omdat ze dan vanzelf composteren. (de bakjes dus) (die dan gaan composteren) (dus niet de plantjes zelf [img]smileys/smiley5.gif[/img])

• JoWilly
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 apr 2006 13:36 #16 door JoWilly
Beantwoord door JoWilly in topic Zaden weken ?

Kun je de zaden niet gewoon op watten opkweken? Zo deed ik dat vroeger
ook, zodra er sprietjes te zien waren over naar juiste aarde et
volia.....

Onze forum 'kweker'.... [img]smileys/smiley36.gif[/img][img]smileys/smiley36.gif[/img][img]smileys/smiley36.gif[/img] [img]smileys/smiley36.gif[/img]

Bijlage:

• H@NS
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 apr 2006 13:56 #17 door H@NS
Hou er trouwens rekening mee dat selderij een lichtkiemer is dus niet afdekken met zand!

• Bernardo
  • Bernardo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lees meer
04 apr 2006 16:54 #18 door Bernardo
Beantwoord door Bernardo in topic Zaden weken ?
Marnix, ja tuurlijk grapje op z'n tijd is altijd welkom. Maar het is niet grappig als je hier naar de AH gaat en alle peterselie is op en ik zie Dennis (ja de Dennis) lopen met een overvolle groene winkelwagen !!! [img]smileys/smiley5.gif[/img] Die watten ik weet niet, ik heb het wel eens gezien voor andere plantjes. Maar Hans ik vind dat van die pulpbakjes een goed idee, dan kan ik de zaadjes en meteen op hun plek in de tuin zetten en meteen laten weken. Euhm, slim hoor. En wat je zei over de selderij, zijn dat lichtkiemers ? Op het zakje staat 10 dagen weken... Of moet ik die info op de zakjes ook maar niet meer serieus nemen ?

Wouter

Ik ben niet goed maar ook niet gek

• H@NS
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 apr 2006 20:05 #19 door H@NS
Oh maar weken zal wel kloppen maar dat zand verhaal is wat dubieus. Als het zaad onder een laag zand ligt komt er geen licht bij namelijk.

Tijd voor maken pagina: 0.344 seconden

© FANtv.nl