FANtv-nl-logo-mobile

Artisjok (oude nieuwe scheuten)

• Bernardo
  • Bernardo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lees meer
18 sept 2006 21:39 #1 door Bernardo
Artisjok (oude nieuwe scheuten) werd gestart door Bernardo
Mijn artisjokken gaan nu het 3e jaar in. Dit jaar hebben ze weer mooi gebloeid en deze stammen met bloem zijn nu helemaal uitgedroogd. Onder aan deze oude stammen hebben zich inmiddels al weer flinke nieuwe scheuten gevormd met grote bladeren en al, dus dat gaat goed. Maar mag ik de oude verdroogde en niet uitziende artisjokstam nu ook al weghalen (knippen/ snijden en waar ?) of heeft dat nog invloed op de nieuwe scheuten ? Ma.w. moet ik hem helemaal zelf laten gaan totdat hij van ellende naar beneden komt ? Heb al enkele websites bekeken maar hier staat helemaal niets over beschreven.

Wouter

Ik ben niet goed maar ook niet gek

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• mariianne
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 nov 2006 19:52 #2 door mariianne
Beantwoord door mariianne in topic Artisjok (oude nieuwe scheuten)
En deze website geeft ook geen antwoorden [img]smileys/smiley19.gif[/img] helaas ik kan je niet verder helpen

• Bernardo
  • Bernardo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Lees meer
02 nov 2006 22:22 #3 door Bernardo
Beantwoord door Bernardo in topic Artisjok (oude nieuwe scheuten)
Dag Mariianne (da's lang geleden !?)

Nee, vreemd he dat er niemand, behalve jij nu dan, hier op reageerde ? [img]smileys/smiley5.gif[/img] Inmiddels ben ik zelf maar aan de gang gegaan en heb de oude stokken weggehaald. De beide nieuwe scheuten zijn gewoon doorgegroeid en het lijkt er wel op dat ze beiden een 2e leven in 1 jaar tijd hebben gekregen. Ze zijn inmiddels een dikke meter hoog met mooie groene bladeren en zowaar weer nieuwe artisjokvruchten. Maf he. 'T zal wel de zachte herfst tot gisteren aan toe zijn geweest. BTW: hoe is het met je druif ? Reageer maar op de betr. topic.

Groetjes,

Wouter.

Ik ben niet goed maar ook niet gek

Lees meer
07 nov 2006 11:47 #4 door baltus
Beantwoord door baltus in topic Artisjok (oude nieuwe scheuten)

Wouter schreef :
Mijn artisjokken gaan nu het 3e jaar in. Dit jaar hebben ze weer mooi gebloeid en deze stammen met bloem zijn nu helemaal uitgedroogd. Onder aan deze oude stammen hebben zich inmiddels al weer flinke nieuwe scheuten gevormd met grote bladeren en al, dus dat gaat goed. Maar mag ik de oude verdroogde en niet uitziende artisjokstam nu ook al weghalen (knippen/ snijden en waar ?) of heeft dat nog invloed op de nieuwe scheuten ? Ma.w. moet ik hem helemaal zelf laten gaan totdat hij van ellende naar beneden komt ? Heb al enkele websites bekeken maar hier staat helemaal niets over beschreven.

Wouter

Hallo Wouter,

je kunt gewoon de oude stengels wegknippen, de jonge scheuten bij elkaar binden en alles boven de 15 a 20 cm wegknippen. De wortels wat aanaarden en daarna wat stro of oud blad erop.

Tijd voor maken pagina: 0.222 seconden

© FANtv.nl