FANtv-nl-logo-mobile

zevenblad ?

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
21 mrt 2002 18:24 #1 door Guests
zevenblad ? werd gestart door Guests
ik heb ieder jaar heel veel zevenblad in mijn tuin hoe kan ik dit bestrijden, en hoe kan ik zien dat het hier om zevenblad gaat?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 mrt 2002 06:51 #2 door Guests
Beantwoord door Guests in topic zevenblad ?
Dag, kijk eens op de volgende site: tuin.bayer.nl/producten/clear_up_n.html
Hier staat welke producten je kunt gebruiken om van zevenblad af te komen. Succes!

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 apr 2002 17:38 #3 door Guests
Er zijn enkele methodes: schoffelen. Elke week zorgen dat de groene blaadjes geen kans krijgen nieuw voedsel op te slaan in de ondergrondse uitlopers. Kwestie van volhouden.
Een andere minder fraaie methode is gedurende een zomer lang afdekken met zwart plastic. Dan verstikt alles wat er onder zit.
Een andere mogelijkheid is een andere sterkere woekeraar ertussen planten; bijv. klimop. Deze zal op den duur het zevenblad overgroeien.
De laatste oplossing is niets doen. Zorg dat er hogere planten tussen het zevenblad staan. Na verloop van enkele jaren zal het zevenblad vanzelf verdwijnen en zal haar plek worden ingenomen door andere planten.
Spuiten met chemische goedjes lijkt me geen oplossing. Het kan slechts met vrij heftig spul bestreden worden. Daar vraagt vakkennis om te voorkomen dat alles in de buurt kapot gaat of geel wordt. Bovendien is het niet aan te bevelen i.v.m. eigen gezondheid en de gezondheid van flora en fauna.
Succes, Piet.

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 mei 2002 08:27 #4 door Guests
voor het voorkomen van onkruid is de schaal van de kokosnoot een goede bodembedekker die de grond goed vochtig houdt en schimmel niet toestaat.
daarbij blijft de schaal van de kokosnoot 3 tot 5 jaar lang van goede kwaliteit en kleur.

ik heb begrepen van europatuin helmond dat die in juni of julie het kokosnoten granulaat gaat verkopen in 50 liter zakken.

Tijd voor maken pagina: 0.143 seconden

© FANtv.nl