FANtv-nl-logo-mobile

Rwanda

• Job-van-Hees
  • Job-van-Hees's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
17 okt 2006 08:03 #1 door Job-van-Hees
Rwanda werd gestart door Job-van-Hees
Uit ervaring weet ik dat steeds meer mensen interesse hebben om een keer naar Afrika te gaan.

Als je hen spreekt gaat die interesse altijd uit naar de gangbare bestemmingen zoals Zuid Afrika, Kenia, Tanzania, Ghana en nog een aantal andere landen.
Zelden of nooit zie of hoor je iets over Rwanda, een land wat mijn hart gestolen heeft.

De eerste reactie die je krijgt als mensen de naam Rwanda horen is vaak; Dat is toch waar die genocide heeft plaatsgevonden?

Ja, dat klopt, maar dat is al meer dan 12 jaar geleden en na die tijd is er nooit meer iets gebeurd. Het land is stabiel, veilig en schoon. De natuur is schitterend en de mensen heel vriendelijk. Er is nog niet veel toerisme, maar het is in opkomst.
Mijn grote passie is het stimuleren van dit toerisme, ondanks dat ik het ook spijtig vind om dit te moeten doen.
Rwanda heeft (helaas) behoefte aan toerisme, want verder heeft het land weinig waar zij de wederopbouw van kunnen betalen.

Er is geen mooiere plaats in de wereld waar je de berggorillas zo goed kunt bezoeken als daar. Nyungwe Forest, een schitterend bergregenwoud, Lake Kivu, vroeger de Belgische rivierra, Akagera Park een prachtig natuurpark en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Kortom, gewoon de moeite waard en eenmaal daar, heel betaalbaar. Het duurste is de vliegreis, maar boek je die vooruit dan is die zelfs nog betaalbaar.

Wil je wat meer weten over dit prachtige land, dat uitstekend te combineren is met een bezoek aan Uganda, Kenia, of Tanzania>

Kijk voor de gein eens op www.rwanda-gorillas.com

En laat je verleiden door de related sites pagina.

Veel kijk en leesplezier.

Evert

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15 jan 2008 08:31 #2 door ajberg
Beantwoord door ajberg in topic Rwanda
Ik droom reeds jaren om eens de gorilla's in levende lijve te zien!
Ik ben inderdaad ongerusd over de stuatie (veiligheid) aldaar, dat is het enige dat me momenteel tegen houd.
Graag meer recente info hierover??

Bedankt, Jo

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.270 seconden