- Ontvangen bedankjes 0
Zonnecel
- manya
- Onderwerp Auteur
- Junior Lid
Minder
Lees meer
30 mei 2006 09:43 #1
door manya
Zonnecel werd gestart door manya
Deze zomer gaan we camperen naar Frankrijk. Die camping voorziet geen elektriciteit.
Daarom hadden we gedacht aan een zonnecel om onze koelbox en een lamp van stroom te voorzien. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Daarom hadden we gedacht aan een zonnecel om onze koelbox en een lamp van stroom te voorzien. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- GJC
- Bezoeker
30 mei 2006 09:53 #2
door GJC
Beantwoord door GJC in topic Zonnecel
Dit topic
al gelezen?
- manya
- Onderwerp Auteur
- Junior Lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 mei 2006 09:58 #3
door manya
Beantwoord door manya in topic Zonnecel
Yep, maar die investering is wel serieus boven hetgeen we er aan uit willen geven.
De installatie die hij/zij heeft is trouwens ook veel te groot en zwaar om mee te nemen tijdens het camperen.
De installatie die hij/zij heeft is trouwens ook veel te groot en zwaar om mee te nemen tijdens het camperen.
- GJC
- Bezoeker
30 mei 2006 10:00 #4
door GJC
Beantwoord door GJC in topic Zonnecel
Dat lijkt me inderdaad ook. Het ging me er meer op je een beeld van de techniek en eventuele problemen te geven.
Zelf heb ik er verder geen verstand van.
Zelf heb ik er verder geen verstand van.
- laura19
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 mei 2006 11:49 #5
door laura19
Aut viam inveniam aut faciam
Beantwoord door laura19 in topic Zonnecel
Er bestaan speciale
kampeerkoelkasten
die zowel op electriciteit werken als op gas. En voor licht kan je
gaslampen
nemen. Koken kan natuurlijk ook op gas[img]smileys/smiley36.gif[/img]. Misschien is dit wel een optie?De Belg38867.5764351852
- manya
- Onderwerp Auteur
- Junior Lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 mei 2006 12:35 #6
door manya
Koken doen we al op gas, dat is in orde.
De gaslamp overwegen we, maar voor een gaskoelkast gaan zit er niet in. Die zijn altijd zo groot en zwaar...
De gaslamp overwegen we, maar voor een gaskoelkast gaan zit er niet in. Die zijn altijd zo groot en zwaar...
- laura19
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 mei 2006 13:21 #7
door laura19
Hoe bedoel je? Als je met de fiets/moto gaat , ja. Anders vind ik dat niet. Zijn best kleine modellen in te verkrijgen. Foto als voorbeeldje. Is natuurlijk wel stuk zwaarder dan electrokoelbox.
Heb wel alle merkinfo eraf gehaald. Ga geen reclame/spamming maken [img]smileys/smiley36.gif[/img]
Prijs voor deze was volgens de site een 525€ ter indicatie.
De Belg38867.6424537037
Heb wel alle merkinfo eraf gehaald. Ga geen reclame/spamming maken [img]smileys/smiley36.gif[/img]
Prijs voor deze was volgens de site een 525€ ter indicatie.
De Belg38867.6424537037
- manya
- Onderwerp Auteur
- Junior Lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 mei 2006 13:27 #8
door manya
Dat is een dikke 20kg meer dan de koelbox die we al hebben, dubbel zo groot ook en dan moeten we nog eens een extra gesfles van zeker 5kg mee nemen.
Het was nu al wringen en puzzelen om alles mee te krijgen.
Als er echt geen andere oplossing is valt dit wel te overwegen, maar dit is zeker niet de eerste keus.
Vanaf we een aanhangwagen hebben zie ik dit zeker zitten.
Toch bedankt om mee te denken! [img]smileys/smiley9.gif[/img]
Het was nu al wringen en puzzelen om alles mee te krijgen.
Als er echt geen andere oplossing is valt dit wel te overwegen, maar dit is zeker niet de eerste keus.
Vanaf we een aanhangwagen hebben zie ik dit zeker zitten.
Toch bedankt om mee te denken! [img]smileys/smiley9.gif[/img]
- laura19
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 mei 2006 13:47 #9
door laura19
Hoelang zijn jullie weg? Gaan jullie geregeld met de auto weg? kan de auto mee naast de tent? Anders electrokoelbox op 12V (al dan niet met extra batterij of zoiets)?
- manya
- Onderwerp Auteur
- Junior Lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 mei 2006 13:55 #10
door manya
We zijn afgelopen weekend voor het eerst met de tent gaan camperen voor 5 dagen in Zeeland.
Deze zomer gaan we naar Frankrijk voor 2 weken. We zijn van plan om zo'n 2 keer per jaar weg te gaan met de tent.
In Nederland hadden we stroom dus dat was geen probleem, maar deze zomer is er niets. De auto mag niet bij de tent, zelfs niet om uit te laden, dat moet met de stootkar.
Maar dan nog, we hebben wel al een koelbox op 12V maar onze auto heeft geen aansluiting.
Ik had gehoopt dat er een kleine zonnecel zou bestaan op een accu op te laden en dit dan aan te sluiten op de koelbox, maar blijkbaar is dit moeilijker te vinden dan gedacht...
Deze zomer gaan we naar Frankrijk voor 2 weken. We zijn van plan om zo'n 2 keer per jaar weg te gaan met de tent.
In Nederland hadden we stroom dus dat was geen probleem, maar deze zomer is er niets. De auto mag niet bij de tent, zelfs niet om uit te laden, dat moet met de stootkar.
Maar dan nog, we hebben wel al een koelbox op 12V maar onze auto heeft geen aansluiting.
Ik had gehoopt dat er een kleine zonnecel zou bestaan op een accu op te laden en dit dan aan te sluiten op de koelbox, maar blijkbaar is dit moeilijker te vinden dan gedacht...
Tijd voor maken pagina: 0.300 seconden