FANtv-nl-logo-mobile

slapen op reis - wees voorbereid

• Camiel
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
11 nov 2006 19:41 #1 door Camiel
slapen op reis - wees voorbereid werd gestart door Camiel
Als ik op reis ben, maak ik voor het slapen gaan mijn "2 noodtassen" klaar. De eerste bevat mijn reisdocumenten, geld en waardepapiern en credit cards, adresboek, een zaklamp [een model, dat werkt zonder batterijen], noodzakelijke medicijnen. Deze tas gaat onder mijn hoofdkussen. De tweede tas bevat de kleding die ik minimaal aanwil hebben als ikonverwachts de kamer uit moet EN EEN HANDDOEK.
Deze avond-routine op reis is ontstaan, nadat ik werd geconfronteerd met een brand on 3 uur in de nacht in een motel in Miami. De brand verwoeste de elektriciteit-scentrale en er was geen ander alarm dan een hotelwewerker, die schreeuwend door de gang rende en met alle macht op de deuren bonsde. Het duurt een tijd voordat het tot me doordrong dat er iets vreemdsaan de hand was. Er was geen licht en een penetrerende stank, die me de adem benam kwam vanuit de gang. Ik greep mijn documenten tas, maar had geen kledingtas gemaakt in die tijd. Ik zocht naar mijn kleren, die op verschillende plaatsen in de kamer waren verspreid, maar kon slechts een paar vinden en rende naar de bad kamer waar ik op gevoel een badhanddoek vond en die natmaakte en voor mijn mond hield om de scherpe rook lucht te filteren. Mijn ogen begonnen te branden en te tranen toen ik de kamerdeur opendeed en naar de nooduitgang rende. Half gekleed kwam ik buiten op straat. Brandweer en politie arriveerden en begonnen met de blus- en reddings- werkzaamheden. Meerdere gasten stonden verdwaasd buiten, in pyama's of nog minder, hoestend en proestend met rode ogen en vreesden voor hun bezittingen en vooral hun paspoorten en geld dat ze achter hadden moeten laten.
Je kan je moeilijk voorstellen, waar inje terecht komt als zoiets gebeurd. Daarom een gewaarschuwd mens telt voor ....

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.150 seconden