- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- REIS
- Australië / Oceanië
- Rondreizen in Australië en nieuw zeeland, tips?
Rondreizen in Australië en nieuw zeeland, tips?
- de-Wijsma's
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
06 okt 2009 18:16 #1
door de-Wijsma's
Rondreizen in Australië en nieuw zeeland, tips? werd gestart door de-Wijsma's
Hallo,
Ik zou graag een rondreis maken door Australië en Nieuw Zeeland. Graag zou ik reacties horen van mensen die daar geweest zijn; waar moet je beslist heen, wat moet je beslist uit de weg gaan etc.
Alvast bedankt!
Ik zou graag een rondreis maken door Australië en Nieuw Zeeland. Graag zou ik reacties horen van mensen die daar geweest zijn; waar moet je beslist heen, wat moet je beslist uit de weg gaan etc.
Alvast bedankt!
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- philphilnl
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
08 okt 2009 08:05 #2
door philphilnl
Beantwoord door philphilnl in topic Rondreizen in Australië en nieuw zeeland, tips?
Hangt natuurlijk erg af van je interesses. Houd je van outdoor-activities of meer van steden en de makkelijk toegankelijke toeristische attracties?
Ik ben zelf 2x in NZ geweest. Ik kan je in ieder geval aanraden om daar een auto of camper te huren (auto is het makkelijkst; er zijn zat hostels en cabins te vinden en je hebt niet steeds die grote camper bij je). Dan ben je veel vrijer om te gaan en staan waar je wil dan wanner je afhankelijk bent van de bus.
Persoonlijke aanraders zijn o.a.:
- de Abel Tasman Track (3-4 dagen lopen en evt. kajacken langs goudgele stranden en door bos)
- de Tongariro Crossing (meest spectaculaire 1 daagse track, op het Noordereiland)
- Fjordland National Park (bijv. Milford Sound)
- de hotsprings en geisers in de omgeving van Rotorua.
Als je van vogels houdt is Stewart Island ook zeker een aanrader. En als je een dag over hebt en het weer is ok is een dag heen en weer treinen tussen Christchurch en Greymouth (door de Southern Alps, via Arthur's Pass) ook echt de moeite waard.
Ik ben zelf 2x in NZ geweest. Ik kan je in ieder geval aanraden om daar een auto of camper te huren (auto is het makkelijkst; er zijn zat hostels en cabins te vinden en je hebt niet steeds die grote camper bij je). Dan ben je veel vrijer om te gaan en staan waar je wil dan wanner je afhankelijk bent van de bus.
Persoonlijke aanraders zijn o.a.:
- de Abel Tasman Track (3-4 dagen lopen en evt. kajacken langs goudgele stranden en door bos)
- de Tongariro Crossing (meest spectaculaire 1 daagse track, op het Noordereiland)
- Fjordland National Park (bijv. Milford Sound)
- de hotsprings en geisers in de omgeving van Rotorua.
Als je van vogels houdt is Stewart Island ook zeker een aanrader. En als je een dag over hebt en het weer is ok is een dag heen en weer treinen tussen Christchurch en Greymouth (door de Southern Alps, via Arthur's Pass) ook echt de moeite waard.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden