FANtv-nl-logo-mobile

Yamaha in 2008

Yamaha heeft de nieuwe 2008 modellen bekendgemaakt: een nieuwe R6,  de XT660Z Tenere, de WR 250R, de WR 250 X en de T-MAX ABS.


YZF-R6 2008
De nieuwe YZF-R6 zit vol met de nieuwste technologie ontwikkeld in samenwerking met coureurs en technici. De YZF-R6 is ontwikkeld met het oog op een goede verbinding tussen mens en machine en geeft vertrouwen waarmee je dus alles uit jezelf kan halen.


Yamaha biedt vele onderdelen op deze motor die direct afkomstig zijn uit de MotoGP: YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle – draadloos gasgeven) en YCC-I (Yamaha Chip Controlled Intake – variabele inlaatkanalen) voor meer vermogen en koppel. Verbeterd stuurgedrag dankzij het compleet nieuwe frame en de uiterst geavanceerde vering zoals dat op een echte supersportmotor thuishoort.

XT660Z Tenere 2008
Yamaha heeft ooit aan de bakermat gestaan van een compleet nieuw segment: allroad. En als één van de grondleggers van dit segment kon een voortzetting van deze lijn niet uitblijven: de legendarische Tenere in een hypermoderne jas. Een motorfiets die doorgaat als het wegdek ophoudt. De Tenere is gemaakt voor het avontuur.



WR 250R 2008
Deze nieuwe creatie is de perfecte combinatie van tien jaar ervaring, zowel op het circuit als op het terrein, en de no-compromise houding van onze supersportmachines. Nieuwe technologieën, hoogwaardige enduroprestaties, duurzaamheid en een heldere rijderfeedback dankzij het aluminium frame met laag zwaartepunt en de uitgekiende vering.



WR 250 X 2008
Yamaha heeft de reputatie om grensverleggend te zijn en altijd voor het uiterste te gaan. Denk hierbij aan de YZF-R1, de V-Max en de MT-01. Nu probeert Yamaha het weer met de WR250X. Een compromisloze supermoto op basis van de Yamaha WR-F en YZ-F off-roadwinnaars. Gemaakt voor extreme fun. Een krachtig 1-cilinder motorblok met een extreem hoog toerental (10.000 tpm), een aluminium frame en wedstrijdvering zorgen ervoor dat men als rijder nog beter de grenzen kan verleggen.



T-MAX ABS
De nieuwe T-MAX zet de lijn van comfortabele stijlvolle motorscooters weer voort. Met een aantal veranderingen voor 2008 uiteraard. Ten eerste is het voorwiel groter geworden, nu 15 inch en de vorkpoten zijn iets gegroeid in diameter. Beide veranderingen dragen bij aan een betere stabiliteit. Daarnaast is de brandstoftank vergroot naar 15 liter, de zit is nog comfortabeler geworden door een nieuwe vorm volgens Yamaha, nieuwe grips voor de passagier en een opnieuw ontworpen windscherm voor betere bescherming. Tevens is de uitlaat opnieuw ontworpen om een sportiever geluid te geven. Is dat alles? Nee, zeker niet. De T-Max heeft ook een opnieuw ontworpen neus en kont, een nieuw intrumentarium en meer opbergruimte. Dankzij het nieuwe die-cast aluminium frame is de motorscooter ondanks al deze vernieuwingen niet eens zwaarder geworden. Het frame is namelijk 5 kg lichter geworden. Motorisch is het koppel iets aangepast voor een betere acceleratie.


Vergelijkbare artikelen